Vilse på IKEA-parkeringen

Nu har jag inte skrivit på flera dagar. Jag har inte dött, det är bara det att jag inte haft tid. Det har varit jobb hit, resa dit, och jobb igen. Kommit hem sena kvällar och åkt tidiga mornar.
Nu tänkte jag ialla fall köra en liten uppdatering.

Eftersom det ser mörkt ut med hundköpandet det närmsta året, så gick jag och köpte en Brita i veckan. Mikael blev ganska besviken på mig, han tyckte att jag borde ha nöjt mig med fisken Hilmer. Men jag trivs bra med Brita och Jennie köpte en Doris. Hon tycker också att det är hur kul som helst med våra nyinskaffade. Alla nöjda och glada utom Mikael, som känner sig golvad. Men det är han ju inte, han får bara lite mindre tid.



I lördags var jag till Birsta. Köpte en massa tunikor och klänningar, sådär lagomt till våren (och kryssningen).
Det tråkiga med att åka till Birsta; man tycker att man har åkt så långt, så man ska slippa allt som har med hemma att göra. Det är synd att hela Jämtland tänker så, så när man väl är där borta så är även halva Östersund det också. Man ser ansikten man känner igen överallt. Deprimerande.
Det är läskigt hur stor parkering de har på IKEA. När vi gick där  ute, på väg till bilen, slitandes med stora shoppingpåsar, trötta och hungriga letandes efter vår bil kunde jag inte låta bli att börja spåna på ett blogginlägg om att vara vilsen på IKEA-parkeringen, hur vi springer runt där och inte hittar vår bil och hur vi väntar tills det har stängt och alla har åkt så vi ser bara vår ensamma bil ståendes mitt på där. Men jag hann inte så långt, för mamma hade tydligen stenkoll på var den stog.
Medans jag varit till Sundsvall har Mikael och Pär varit hemma och städat hos Hilmer. Det var ju en glad överraskning. Jag får verkligen en syn framför mig då jag tänker på hur det måste ha sett ut; två stora karlar står och leker med en liten glasskål.



Söndag praktik 11-21, Vi tog vår röda buss proppad med muppar och åkte ut till Sunne kyrka och grillade korv. Det var ju fint väder på förmiddagen, men då höll vi fortfarande på att göra oss i ordning hemma, så när vi äntligen kom iväg hade solen gått i moln för länge sedan och det hade börjat blåsa. Jag hade jumpaskor, jeans, tröja och dunväst. Bra jobbat.


Måndag. Fint väder och slutar tidigt. Jag får vårkänslor i mig och bestämmer mig för att ta en liten joggingtur. Första gången på över en månad. Jag hade 0 kondition och 300 i puls. Men härligt var det. 



För övrigt står jag just nu och väljer om jag ska börja på friskis eller börja spela fotboll. Det lutar nog åt fotboll nu på vårkanten. Det känns som man blir mer pigg av att springa ute än flåsa inne.
Problem nr 1; Jag har inget fotbollslag. Problem nr 2; Jag vill ha ngn kompis som också vill börja spela med mig. Jag vill ju inte komma till ett lag helt själv och vara utan kompisar.
Jag vill spela i något lodis-lag som typ Fåker eller Tandsbyn. Det känns som att jag skulle platsa där. Eller varför inte Orrviken då jag har 100 m till fotbollsplanen? Men återigen; jag måste ha med mig någon kompis, för jag går ju inte dit ensam och ser ensam och övergiven ut. Fast det kanske är det jag är?



//Sofie - tar nog en joggingtur idag också


Kommentarer
Postat av: Kristina

jag kan vara din kompis...

2008-04-01 @ 11:42:51
Postat av: jennie

jag vill inte vara din kompis, inte på fotbollsplanen. kanske kan vi börja i olika lag och krossa varandra när de e match? Jag skulle tycka att de va kul.

2008-04-02 @ 14:57:06
URL: http://jennieforss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0