Tack tack

Men så trevligt med lite besök!
Vilken tur att jag har mina vänner som kan ställa upp för mig ibland.

Jag har inte haft någon lust att skriva, därför har jag helt enkelt inte gjort det.
Men nu har jag faktiskt en sak att berätta;
Våran lilla familj uppi Nysve har utökats med en liten varelse. Vi hämtade han hos grannen i måndags. wwwwwwwwwegbqqqqq
ÄCöääääääää När man talar om trollen, han hoppade faktiskt upp och skrev det där alldeles sjä-´´+tgf´´´´< s s§jä§lvt9oooo4rö-.ooooooo ------------------------------------ ja, han skrev det alldeles själv. Han heter Diesel och väger knappa kilot än.
katt    

Jag har aldrig tyckt om katter, vi har aldrig haft någon i våran familj. Men när vi var på grannkalas hade dom kattungar och jag blev ju kär på en gång, så vi tingade en. Nu har han varit här i fem dagar och han har vant sig med oss. Vi vill att han ska vara ute så mycket som möjligt, men det är han fortfarande lite för feg för.
 Han är duktig och går på lådan som han ska. Min Diesel.

Ja, vi for ju upp till Fäviken också, jag förstår inte; även fast jag inte kommer ihåg någonting, vill jag bara glömma. Konstigt.
Torsdag kväll gick åt till att sätta upp förtältet. Fredag kväll blev vi bara lite varm i kläderna, gick inte på området och lyssnade på Ständutt Blakk. Sedan gick vi ut igen och det blev som inget mer. Lördag kväll kom jag 2 meter utanför förtältet sedan låg jag där. Tur att min Mikael varit tjurig som vanligt och bestämt sig för att inte dricka den kvällen. Så han fick agera Sofie-vakt. Stackars.
Inte nog med bakfylla - det var varmt också! Riktigt jäkla äckligt varmt var det. Det finns ju ingenstans att gå och svalka sig när man är på en utomhusmässa. Varmt i husvagnen, varmt på området, varmt överallt. Utvägen var att gå ner till kallsjön och bada, och nog fan var han kall alltid!
Under helgen köpte jag två glassar, godisremmar och två Helge-tavlor.
Mikael köpte en glass, en dricka och en kaffe. Givande helg, verkligen.

              

För övrigt så fick vi tydligen besök på lördag natt. Dom tog min rosa pick-nick-filt som jag köpt på sporren, och Pärs likör. Tråkigt värre.

Yran dissade va totalt iaf. Var inte ens ut på stråket. Lika brare.

Nu måste jag springa och ta ut min sockerkaka som jag bakar. Fick ju ägg av min granne Alma som jag var och hälsade på i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0