Dagen D

Gårdagen började inte bra. Kom på skolan till kvart över 8. Det var ovanligt tomt tyckte jag. Då kom jag på det - våran (jävla) fritidslärare (som jag hatar) skulle ju inte vara här (jag ville bara gå och slå han)(hårt och skoningslöst), så vi börjar inte förrän 11. Jag övervägde mina möjligheter; antingen går jag hem och sover en timme, eller så tar jag fram fritidsböckerna och jobbar med den jävla skiten utanför klassrummet ist. Det blev det sista.

Dagen fortsatte i sin dåliga stil, och jag var inte så engagerad på pedagogiskt ledarskapslektionen på eftermiddagen. Jag ville bara spy på mina klasskamrater av uttråkning.

På kvällen skulle vi hem till Kåpé och lägga ansiktsmask. Det var tydligen starka grejer i den, för jag fick typ en allergisk reaktion, en oroväckande stark rodnad på huden. Det sved också. Så jag fattade beslutet att tvätta bort den illa kvickt. Så nu har mitt ansikte badat i ansiktscreme ända sen dess. Den värsta rodnaden har gått ner.

Inte nog med att jag kände mig som ett svidande tomatoffer när jag gick hem.. Jag och Jennie gick. Hon lämnade mig på Kyrkgatan för hon skulle fortsätta fram till busstorget och jag ner till Brunnsgr. En bit ner på gatan ser jag värsta cykelgänget. Killar i mörka kläder med ett allmänt kaxigt uppträdande (jävla fjoller, som cyklar, dom kan väl skaffa bil eller skoter och leka med ist?). Eftersom jag är på väg ner mot min portingång går vi ju liksom mot varandra. Alldeles utanför min dörr, som avslutning på min förjävliga dag, ramlar jag mitt framför cykelgänget. Kul Jävla Liv. Jag hade huva på mig. Men jag tyckte inte det var så pinsamt. Jag tyckte de var pinsammare att de cyklade. Så jävla töntigt! Jag har utvecklat ett väldigt agg mot den här cyklingen de sista året. Ni vet, sånna här cyklar som killar leker med, inte BMX, utan nå andra fula saker. AGG

Känn min ilska idag /Sofie

Kommentarer
Postat av: jessi

åh det finns inget som är så irriterande som sådant! hoppas du får en bättre dag idag :)

2008-02-01 @ 09:33:06
URL: http://jessi91.blogg.se
Postat av: jennie

kulkul sofie.

2008-02-01 @ 12:59:24
URL: http://jennieforss.blogg.se
Postat av: linda

kul liv sofie! jag som förväntade mig att bli lite omnämnd när jag var så trevlig och pratade med imorse, eller iaf en roligt kommentar om att din säng inte ville att du skulle kliva upp :P

2008-02-01 @ 18:14:28
URL: http://lindalynn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0