Nysved

På fredagen hade vi främmande i Nysved. De var mycket trevligt, tacos och spel, kaffe och whiskey, öl och explorer.
Närvarolista;
Mikael&Sofie
Pecka(fast jag vill säga Fredrik)&Lotta
Kristina&Torsten
Pär
HenkePenke

Mikael va fullast och däckade kl 12. Ett litet ögonblick senare somnade även Torsten in på soffan. Resten höll ut till halv 1. Jag och Kristina grovstädade innan vi gick och lade oss, så vi inte skulle få ångest när vi vaknade i svinstian på morgonen. Som jag sa var Mikael fullast, när jag skulle krypa ner i sängen gatt han vända på sig så jag skulle kunna komma ner under täcket, då hängde nog inte hans hjärna med riktigt, du vet, som det blir när man vänder sig hastigt när man är bakis får man en kraftig släng av illamående. Detta hände med Mikael nu, så han satte sig hastigt upp i sängen. Satt väldigt rak i ryggen ett tag och jag fick känslan av att han tänkte; "ska jag spy eller kan jag lägga mig igen?" Tillslut måste han ha bestämt sig för att spy för han rusade sedan in på toa och det där härliga kräkljudet hördes. God natt

Halv 2 vaknade jag igen. Först förstog jag inte varför, men sedan kom det igen, det ihärdiga ljudet av knackningar på sovrumsfönstret. Jävla terrorister tänkte jag när jag hasade mig upp ur sängen bort mot fönstret. Det roliga med detta var att jag var så chockad av att bli uppväckt mitt i natten av en fönsterknackare i Nysved (finns det folk där?) att jag totalt glömde att jag var väldigt naken när jag drog upp persiennen och tittade ut. Utanför mitt sovrumsfönster står en flinande Pär Backman och vill bli insläppt. Jag hade tydligen låst ytterdörren innan jag gick och lade mig och han hade sina bilnycklar i Mikaels nyckelskåp. Jag släppte rullgardinssnöret kvickt, satte på mig nattlinne och gick ut och öppnade riktiga dörren.
Pär svek ju tidigt på kvällen och for in på krogen. Han var tydligen deprimerad för att det bara var par på våran middag, så han skulle ut och hitta kärleken. Han hade ju Hepo i Nysved?

På lördagen var det tänkt att vi skulle ta skotern och åka iväg och grilla korv, men det blev styggvere, så jag och Mikael tog vårt ansvar och satte igång och städade huset. Efter att ha skurat golvet i tvättstugan, som för övrigt är typ 8 kvm, var vattnet i hinken svart, så det var med andra ord behövligt med en rejäl städning. Mikael ser riktigt bra ut tillsammans med skurmoppen. Dammsugaren var från 1800-talet, så den vill jag inte gå nå djupare in på.  Jag fick den stora äran att ta hand om den nerspydda toaletten. Tack.
Vi var ju uppe med tuppen, så detta var vi klara med runt 12, och passande nog så hade vädret klarnat då, så vi klädde på oss och gick ut och gränslade åket (eller monstret, som M skulle ha sagt). I grova drag for vi ner till Föräldrarna och åt middag.
Kvällen tillbringades i soffan.

Söndag Jobb = Pengar

//Sofie - tillfredställd och nöjd


Kommentarer
Postat av: jennie

haha nakensofie:D roligt att fy höra lite fyllehistorier om någan annan än mej själv, så ett tack till mikael som blev klen! :)känns bra att jag tillbringade min fredagskväll med att skrapa ihop lite pengar till medelhavet :)

2008-01-27 @ 22:43:41
Postat av: Mr Orkar inte läsa blogg

Vilket inlägg! Den enorma känsla som detta inlägg är skrivet med ger en läslust ut över det vanliga. Få skribenter skriver som dig, kanske en bok vore på sin plats som årets julklapp till nästa julhandel?

2008-01-27 @ 22:48:46
Postat av: Anonym

Frånvarolistan : Den bästa av dom alla.

2008-01-28 @ 15:42:53
Postat av: linda

Lät som jag verkligen missade något ;)

2008-01-28 @ 18:36:34
URL: http://lindalynn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0