Psykiatrin

Åh vad jag inte kan bestämma mig för vad jag vill bli när jag blir stor känner jag.
Nu idag var det två gubbar på skolan som pratade om sina yrken. Det var en gubbe som jobbade med gruppboende, men sedan var det en gubbe som jobbade på K2. Det är som en fritidsgård för psykiskt sjuka människor. Så där har jag sökt praktik nu. Fatta va kul; ta med sjuka på roliga saker som typ fjällvandring eller bara dra ihop ett gäng för att köra brännboll. Eller bara sitta och prata och dricka kaffe.
Det tråkiga var ju att detta var vuxenpsykiatri. Det finns tydligen inget för barn under 18 år. Så jag, Jennie och Burman började spåna lite smått på att starta ett. För det finns väl ingen åldersgräns på psykisk ohälsa?
Alltså de här sjuka människorna är inskrivna på psykiatrin i Östersund. Så då får de möjlighet att komma till K2 ist för att ligga inne på sjukhuset. Han sa att några av dem som kom dit slutade äta sin medicin, bara för att de mådde så mycket bättre av att få komma ut i stället för att ligga inne. Fatta va kul att få vara med dessa människor som ett stöd och vara en del av deras tillfriskning!


//Sofie - inom vården

Kommentarer
Postat av: kristina

men hallå. hur blev det med våran målerifirma då?=) haha. jag vet inte vad jag ska bli. hemska tanke att börja plugga just nu..

2008-01-09 @ 12:27:37
Postat av: Jessica

ja , du får ju vara med sånna som är lik dig då iaf. Måste ju vara ganska skönt va ?

2008-01-09 @ 14:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0