Armbryterskan från Ensamheten

Nyss hemkommen från skolan.
Idag tittade vi på en film på Må-Brakursen. Dokumentärfilmen "Armbryterskan från Ensamheten"
Det är ganska uppenbart att det handlade om en armbryterska. Hon bor i en liten by på 16 pers i Lappland som heter Ensamheten. Det är bara släktingar som bor där. 10 av dessa bybor är armbrytare. Den här tjejen är i alla fall världsmästare. Vi fick följa henne i vardagen ett tag. Vi hade ingen lärare, för hon var hemma med sjukt barn. Så de va dit en annan fröken i början och satte på filmen. Hon lämnade ett papper på katedern där vi skulle skriva i vår närvaro. Det var många som skrev i sitt namn och gick. Men jag blev som fast. Dom här människorna på filmen var så sköna! som t.ex då hon är i Kanada och ringer hem och berättar att hon vann VM-guld igen. Då vill pappan, som är med Heidi till Kanada, prata med morsan på telefon. Då säger han; Glöm inte att gå ut med stövarn imåra bitti. Det tyckte jag var roligt, så jag fnittrar för mig själv. Då utbrister en tjej i klassen (till min förvåning, eftersom vi trots allt bor i Norrland där vi jagar mycket) "Vaddå gå ut med stövlarna?" Jag fick en lätt släng av frustruation över mig. Det var nästan så jag skämdes! Att inte veta vad en stövare är! Jag fick lust att gå fram och ta stryptag på henne.

Jag var själv idag eftersom Jennie har tagit lov. Hon har tydligen inte förstått att man måste gå på IV-val även då man har praktik.


//Sofie - Jag har en kompis som har en kille som har en kompis som har en tjej som är kompis med en som har gjort bort sig. Hennes pojkvän har jag känt. Det är kul med skvaller.


Ps. Jag gjorde lite efterforskningar och det visade sig att den här Heidi, armbryterskan, är gift med Björn Ferry.

Kommentarer
Postat av: linda

men, visste du inte det än? det är ju det som är så skönt med den där björn ferry. i intervjuer brukar han prata om att heidi bakar bullar eller kaka till honom ;) hahah!

2008-03-18 @ 09:25:35
URL: http://lindalynn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0