En dag på landsbygden

Vad att göra?
Promenad ner till svensta. Insåg att jag hade missbedömt tiden. Det var meningen att jag skulle åka hem med mamma när hon slutade jobbet kl 16. Men här stog jag nu nere på Svensta kl 12. oops. Men vad trevligt tänkte jag och ringde Lina. Tänkte att det var ju länge sedan man fick umgås lite med henne, så nu skulle det vara ett ypperligt tillfälle. Det visade sig att hon var lika tofflig som vanligt och satt nere i Avesta hos sin pojkvän, som troligen var på arbetet, så hon satt bara och ugglade tills han skulle komma hem. Kul liv.
Ringde fastra. Hon var hemma i Östberg, så då traskade jag dit. Det blev en väldigt lång promenad; först ner till svensta via nedervägen, ca 1 mil. Sedan upp till östberg, ca 2-3 km. När jag kommit fram efter den väldigt ansträngande promenaden i bara uppför kikade solen äntligen fram. Jag orkade då inte ta på mig alla kläder igen, så jag satte mig i fåtöljen i vardagsrummet och öppnade fönstret. Där satt jag i en timme och solade.

Imorgon har jag beställt sol, eftersom jag gjorde mig en snösoffa ute på gårn i eftermiddags. Där vill jag sitta hela dagen imöra.

Nu är för övrigt tapeterna till "vårat" sovrum i Nysved inhandlade, likaså golvet. Så jag hoppas han tar tag i det där nu så jag kan börja påta på där snart. Jag ska ha breda ekhyllor på väggarna, en fåtölj i hörnet, mysljus, och massa gröna växter.

Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0