Konsumbloggen - Livet i butik

Stämplar in, kollar papper och upptäcker att jag är vikarie för en av mina chefer. Yes. Kollar schema och ser att han bara ska vara ute på golvet hela dagen. Yes. Då han ska sitta inne på kontoret (jag kan ju inte med det han gör där) får jag bara gå och filosofera. Yes.
Började med att göra en ö av salladstonfisk och bönor, det är medlemspris på det denna vecka.
När jag ska gå ut på lagret hör jag en gubbe som ropar DU efter mig. Jag vänder mig om åt det håll ropet kom ifrån. Där hänger det en gubbe över en av frysdiskarna. "Vad kan jag hjälpa herren med?"  -"Jag har varit på sjukhuset och opererat mig. Och jag kan inte gå nu. Jag vill bara heeem" snyftade den stackars gubben.   Jag tänkte; taxi eller ambulans? Gubben ville åka taxi. Han fick sätta sig på en kontorsstol för att bli utskjutsad till entrén så han kunde åka därifrån. Nu sitter jag här och undrar hur det gick för han. Den stackars människan hade ju så ont så han grinade och slemmet bara hängde ur munnen på han. Han kunde ju lika gärna ha dött stackarn.
Resten av dagen var lika tråkig som alla andra jobbardagar.

I morgon blir det möte med faster Gun. Hon har lite saker till mig; proteindrink-mix och varor från *hälsokostbutiken*
Jag tänkte också försöka tvinga iväg Mikael till pappas jobb, på jobbintervju?
Samt hälsa på muppboendet där jag ska ha praktik framöver.
Därefter ska jag faktiskt åka hem till Skucku. Det känns som jag inte varit där sedan i julas. Det bästa ska bli att få träffa vovven som jag har saknat så otroligt mycket♥


//Sofie - Längtar till helgen; Jag och Mikael för oss själva uppe i stugan. MysPys


P.S
Min undran över det där med tampongerna fortsätter. Idag var det in en ung tjej med ett nyfött barn och köpte minitamponger. Borde inte hon vara ganska stor mellan benen just nu? hmm...

P.S 2 Jag tog upp det där om bullmastiffen med Mikael. Han förklarade, vänligt men bestämt att jag kunde fetglömma hunden så länge jag inte har något jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0