Krogen VS Ved

Krogen - Vad är det? Vi var dit på påskdagen. Det var inte roligt. Jag är inte nån som tycker om krogen, Mikael är nog lite mer krogenmänniska än vad jag är, fast ändå inte så mycket. Vi tänkte trots allt att det kunde bli kuligt ute eftersom Ständut Blakk skulle spela. Vi kom in 11 tror jag. Vi väntade och väntade, gick ett varv, väntade, gick och köpte dricka (jag coca-cola dom andra öl) och väntade lite till. Ett tag trodde vi att de hade spelat redan, så vi hade kommit försent, men tillslut såg vi någrå människor som började klättra upp på scenen. Finally! Dock hade vi väntat förgäves. Dom var inge bra ikväll. Vi ville åka hem. Men det ville inte våran chaufför, så vi var fast på krogen, till kl 02.00!

Idag har alla vuxna börjat jobba igen. Kul för dom! Jag tog sovmorgon, men bara för att jag var ledig vaknade jag kl 8 och kunde inte somna om. Mikael hade åkt på jobbet för flera timmar sedan, så jag hade ingenting att göra. Jag gick och satte mig framför TVn. Där var det ett sånt här jävla korsordsprogram som jag hatar. Det är ju så himla enkelt och man kommer aldrig fram. Så jag har lovat mig själv sedan flera år tillbaka att aldrig ringa in på något så töntigt! Men idag var det ganska klurigt. Man skulle komma på ett ord med 6 bokstäver som slutade på BOK. Det hade gått skitmånga ord redan, så jag kände på mig att jag satt inne på det rätta ordet RITBOK.
Jag satt kanske i 10 minuter och bara försökte stå emot viljan att greppa telefonen och slå nummret. Men tillslut blev begäret förstarkt. Man kunde vinna 50.000 nu! Jag tog telefonen, slog nummret med darrande händer. Blotta tanken på att höra mig egen röst i TV fick mig nästan att svimma!
"Välkommen, vi ska nu se om du har turen att kopplas vidare till direktsändning - Nej det hade du tyvärr inte. Tack för ditt samtal, prova gärna igen". Det var då jag insåg det; Killen som håller i programmet står och bönar om att man ska ringa, Man upplever det som att ingen tittar på det, så det är därför ingen ringer till honom. Då får man ju känslan av att man typ är garanterad en plats. Men nu har jag kommit på att så är det inte. Det är svinmånga som ringer, De skiter bara i att koppla vidare en, så de tjänar bajsmycket pengar. För strax efter jag hade ringt höjde de jackpotten till först 150.000 och sedan 300.000. Då ringde det nog in mycket folk! Han som kom in då vann hela 1.500 kr. Grattis till det. För övrigt var det inte ens RITBOK, det var VÄNBOK. Vad fan är det?
Jag blev deprimerad och sträckte mig fram till hönan på vardagsrumsbordet som är full med godis och tänker börja äta. Precis innan jag ska stoppa in den i munnen känner jag; nej, jag ska inte äta godisen, jag ska göra något nyttigt i stället. Jag gick ut och bar ved. Minst 6 kärrer blev det nog. Jag fyllde ialla fall väggen i pannrummet. När det var klart, var jag trött och halvirriterad, som man blir då man har gjort något tråkigt och tröttsamt, tog jag tag i tvätten. Stoppade in en maskin och vek alla kläder som låg och skräpade i sovrummet. Duktig jag.

Hade planerat att åka på tur till Sylarna imöra, men vädret är som vanligt inte på min sida. Jag tar mig en promenad till Svensta ist, nu när jag ändå är fast i Skucku.

//Sofie - Hellre 100 kärror ved än en kväll på krogen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0