Mattias 26 år

Torsten har fyllt 26 år och det skulle firas.
Närvarolista:
Sofie Eriksson
Mikael Ångnell
Kristina
Paulsson
Mattias Torstemo
Linnea Paulsson
Patrik Halvarsson
Johan Johansson (dubbeljohan)

Vi började med korvgrillning nere vid sjön.
Torsten visste ingenting om dagen. Men Patrik hade satt upp en stig med ölflaskor som han fick följa. Han fick en back i början, så det var bara att plocka eftersom. 
När han väl hittade ner till oss andra som redan satt och väntade på han åt vi korv och Kolbulle.
Jag kände mig inte i form, så jag tog det väldigt lugnt. Det tyckte Torsten var tråkigt, så han bussade både Kåpe och Mikael på att mula mig. Som jag har förklarat i tidigare inlägg finns det inget som rår på mina benmuskler, det var inget undantag denna gång heller.
Dagen fortsatte sedan hemma i Rogstahuset. Alla gjorde sig i ordning och vi började med maten. Vi hade en tyfflonpanna uppställd på mitten av bordet så alla fick steka sin egen mat på den. Ganska trevligt, men dock inte att rekomendera då man är fler än typ 4 st. Då blir det trångt och man får vänta as-bajsa-länge på maten.
Efter det kom sällskapsspelen fram. Med andra ord och Geni. Med andra ord börjar bli lite tråkigt då man börjar kunna alla ord, och alla har kört samma förklaring på dem, så det är ganska enkelt. Fast jag ska inte säga så mycket för jag förlorade ganska stort. Jag och Mikael är inget bra team upptäckte vi.
Vid det här laget blev Torsten trött och gick och lade sig. Vi andra fortsatte ändå. Kristina var inte heller pigg; hon satt vid bordskanten och det syntes på henne att hon tänkte "gå och lägg er nån jävla gång, för helvete".
Vi gäster förflyttade oss ut till gäststugan och satt och pratade en stund. Jag var ju trött hela kvällen, så jag låg ju bara i sängen och tittade på när resten satt och pratade vid bordet. 
Jag gjorde följande observation; 
Det var verkligen som om de hade bestämt sig för att inte sova förrän kl 12. Alla satt lite halvtrötta och sneglade på klockan hela tiden. 23.57 börjar alla göra sig i ordning och lägger sig precis kl 00.00. Börjar tjurigheten från Herr Ångnell smitta av sig på rosstefolket?


//Sofie - Sportlov = Jobb, samt fjälls

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0