Påskkycklingar och broderier

Igår tog vi vår röda buss och for på symöte i MICA huset. Skönare jävlar får man ju leta efter!
MICA är ett hus för muppar. De får jobba där, och på kvällarna annordnas olika slag av gemenskapsgrejer. bl.a finns symöte, måleriatejé, matkurs, rörelse och dans. Mupparna får själv anmäla sig till en sak, som de ska gå på hela våren, hösten etc.
Helena tyckte att vi skulle gå på en observationsrond och se vad de andra gjorde.
I ett rum satt de och målade, i ett annat sjöng de. Sedan kom vi till ett rum där de hade dans och rörelse. Vi står ute i gången och tittar på, så vi ser bara en av dem. Han står framför den stora spegeln och dansar och vickar på höfterna, väldigt mysig kille. Sedan kommer han fram till oss "det är en 19årig kille som har blivit nerslagen där borta (pekar), det är sant. Jag ljuger inte!" jaha, tyckte vi. Sedan står han och pratar med oss ett tag. Han skulle till doktorn nästa fredag halv 2 och blablabla. Han slutade alltid meningen med "jag ljuger inte".
Fnittrande beger vi oss tillslut från dansrummet.
När vi suttit ett tag inne på symötet igen (dörren står alltid öppen så de kan kika in till varandra) kommer dendär killen igen. "Igår för två år sedan skulle jag få barn jag. Ja, jag hade ju samlag då. Elin från Stockholm. Ja, jag tog hon bakifrån. Jaja, det är sant, jag ljuger inte." Jag var trött och fnittrig redan innan, så tänka sig nu! Sedan fortsatten han "ja jag ska ju till igen nu". Helena frågar vad han ska till med. "Ja, samlag, knulla! det är sant, jag ljuger inte". Jag kan inte hålla mig för skratt så jag gömmer munnen under armen, för man ska ju inte skratta åt dem! Men jag tittar upp på syläraren, som också håller på och dör. Det var en tuff upplevelse måste jag säga.
Efteråt är det dags för fika. Medans vi sitter där fylls det på med folk. Jag ser en kille som precis har tagit fika och börjar gå mot vårat bord. Han är väldigt glad. Det härliga med dessa människor är ju att de är så direkt på. Så han sätter sig bredvid mig. Han tittar på mig och då tror jag ju att han typ ska fråga va jag heter, för det är ju den vanliga frasen liksom, men nej då, frågan lyder; "bor du själv?".  Dessa människor är ju också människor. Hittills har jag fått bilden av att dessa människor är kåtare än vanliga människor, eller så visar de det bara tydligare.

Väl på väg hem i den röda bussen har Helena fått något fnitter/fjant-slag, och myglar lite med tiden, för hon inte vill åka tillbaka på jobbet. Hon svänger in till vägkanten för att mygla tid, svänger ner och tar vallaleden även fast vi bara ska till huset bredvid konsum typ. Hon fortsätter att svänga av till sjukhuset på Frösön, och åker till Valla. Väl hemma på parkeringen ska man fylla i vad trippmätaren stog på innan man åkte och vad den står på nu. Vi körde sammanlagt  1½ mil. Så långt är det inte till MICA huset. Hoppas ingen surkärring lägger märke till det.

//Sofie - Jobbar eftermiddag idag

Kommentarer
Postat av: Linnea

hahaha! :) jag vet vem han är! mitt ex...närå! ;) men han brukar hänga på jockes jobb och prata lite skit. han raggar på allt o alla, har faktiskt barn med några stycken och pratar mycket så som du beskriver.... :) trevligt med en ny bekantskap eller hur sofie?? ;)

2008-03-13 @ 21:46:52
URL: http://www.jagmittmina.blogg.se
Postat av: Linnea2

Ha ha ha...! Jag dör va kul. Du är för rolig du husdjuret!
Vill man bli road, hett tips till allmänhten: Läs Sofies blogg:)

2008-03-14 @ 00:28:17
Postat av: Lotta

hahaha!!

2008-03-14 @ 12:26:02
URL: http://lottaolosson.blogg.se
Postat av: Linnea

har läst för jocke och vid närmare eftertankte tror han inte att det är samma person vi tänker på. finns då 2 sköningar med knulla på hjärnan i denna stad med andra ord! yes!! :)

2008-03-14 @ 19:43:44
URL: http://www.jagmittmina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0