Bästa helgen på länge?

Som en härlig gudomskälla,
rik och mäktig, djup och stor,
är den kärlek, nåd och sanning,
som i Jesu hjärta bor.
Han har öppnat pärleporten,
så att jag kan komma in.
Genom blodet har han frälst mig
och bevarat mig som sin.

En gång som en jagad duva,
som en sårad hjort jag var,
men ett djupt förkrossat hjärta
Jesus ej förskjutit har.
Han har öppnat pärleporten,
så att jag kan komma in.
Genom blodet har han frälst mig
och bevarat mig som sin.

Under över alla under!
Allt förlät han mig en gång.
Om hans underbara godhet
glad jag sjunger nu min sång.
Han har öppnat pärleporten,
så att jag kan komma in.
Genom blodet har han frälst mig
och bevarat mig som sin.

När en gång i livets morgon
till den gyllne port jag når,
då för Jesu stora kärlek
och för mig den öppen står.
Han har öppnat pärleporten,
så att jag kan komma in.
Genom blodet har han frälst mig
och bevarat mig som sin.

Konfirmation Söndag.
De var så duktiga så. De hade gjort en teater om när gud skapade världen på sju dagar. De hade tagit en stor, typ fejk-tv av kartong. Sedan hade de målat bilder på solen, jorden, eva&adam osv. Jag gillade den skarpt. Rap-sången de spelade upp om de 10 budorden var inte fullt lika bra tyckte jag. Sedan skulle var och en gå fram och läsa vid micken. Var och en lika stressade och nervös - det var som vanligt; man läser nästan hela meningen och sedan börjar man gå därifrån så de sista orden i meningen liksom försvinner eftersom man kommer för långt ifrån micken. Och som vanligt så var kyrkan proppad med ungar som varken kunde vara tysta eller sitta still. Man hörde typ hälften av vad prällen sade. Det kanske var 5 barn som var mest högljudda i kyrkan. Två av dem var släkt med mig - satt alltså på samma bänk som mig.
Ellen, 3 år blev hungrig. Petra, mamman hade talat om för mig att hon absolut inte ville gå upp och ta nattvarden. Ellen satt bredvid mig och tjatade om att hon var hungrig. Då fick jag den briljanta idén och berättade den för Ellen: "Om du går fram till prästen nu får du kex" ;) Så Ellen skrek att hon ville ha kex, så Petra fick snällt följa med henne fram och ta nattvarden. Jag satt fint kvar på bänken och skrattade.

Jessika hade tydligen önskat sig en cykel i konfirmationspresent. När jag kom hem låg det en stor kartong på släpvagnen där det stort och tydligt stog "Cycle" med feta röda bokstäver. Jag visste inte att hon hade önskat sig en cykel, så när vi satt och åt middag dagen före frågade jag henne "varför har du fått en cykel?"
. Ögonen blev stora på henne och hon svarade "har jag?". Sedan hördes en djup suck från mamma. Men hur skulle jag kunna veta att det var hemligt? Det låg ju en fet kartong helt öppet och synligt ute på gårn som det stog Cykel på! Är det Jessika eller jag som är IQ-befriad??

För övrigt en Underbar helg med han, min man. Fredag, grill, Irländs julafton. Lördag, en sväng till stan, ner till sjön, sola, middag, utfykt till hoverbergstoppen vilket var ljuvligt. Söndag, kyrkan?

Härligheten fortsatte idag. För det första var det brännboll. Jag måste erkänna att mitt självförtroende dalat på senaste, men idag var jag tillbaka; jag var kung på brännbollen. Det kändes nästan som jag var tillbaka i Svensta och var typ 3 ggr så bra som alla andra tjejer (inte för att skryta, men jag var bäst).
Efter skolan gick jag in och kollade mejlen. Jag hade fått från Crister Nilsson, min projekthandledare. (mitt projektarbete skulle vara inlämnat V.4, men jag lämnade in det i fredags). Så när Crister hade skrivit nu då, blev jag lite skakis. Det stog: Nu har jag och en annan lärare läst din rapport och vi har bestämt att det är MVG. Yes. Det hade jag absolut inte räknat med. Kul liv.


pure sofie, pure power


Kommentarer
Postat av: jennie

du är såå klumpig sofie.

2008-05-13 @ 14:36:56
URL: http://jennieforss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0