Besiktning 20 Maj

Långt emellan inläggen nu. Antingen beror det på att det är vår och man är ute i solen mest hela tiden, eller så är det för  att jag mest håller till i Nysved nu för tiden. Varför vara instängd i stan när man kan vara i Orrviken och påta på så mycket man vill?

Jag håller på att bli bilägare. Den där BMWn som stått hemma på gårn i flera år, som jag har sagt att jag ska ha så fort jag skaffat körkort. Ekonomin har dock inte räckt till. Men nu då jag har extra mycket utgifter som t.ex. studentgrejer, medicin hit och dit och medelhavskryssning som ska betalas, kände jag att det var dags att skaffa bil. Planeringen är som vanligt - bajsdålig.
Vi hämtade den i Skucku förra veckan, så nu ska den stå i Nysved tills den är körbar, vilket vi trodde skulle bli bara efter att vi ställt på, försäkrat och besiktat den. Men ack nej; när vi kom hem till Nysved och jag skulle låsa bilen fungerar inte låset. Så det fick bli första saken att ta itu med. Sedan så hade agasröret åkt på sniskan, så plasten på bilen hade börjat smälta. Det finns också endel andra skavanker, typ hål i tanken, trippmätaren funkar inte, inte heller tankmätaren. Belysningen på instrumenpanelen fungerar ibland. Och jag måste byta den bakre ljuddämparen. Men eftersom jag ändå ska fixa det så ska vi nog byta det mesta av avgassystemet. Men efter allt sånt "småkraffs" är fixat ska jag ut på vägarna. Observera att jag skrev vi. Det är Mikael som får fixa. Jag står för bilen och pengarna, Mikael får jobba.
Det förstavi gjorde var att laga låset. Planeringen för dagen löd "Vi fixar låset lite snabbt så kan vi kolla mer på avgassystemet sedan". Det blev fixa med låset en hel dag. Men nu är det lagat, så nu står nästa grej på tur; byta avgassystem. Det billigaste Mikael hittat kostar 2100 kr. Kul liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0