Min syster Jessika, Matrester och Fotboll

Har kommit in till lägenheten nu på morgonen. När jag öppnar dörren möts jag av ett skitigt hallgolv, obäddad säng och en matta fylld med rester av popcorn och andra matnyttiga smulor. Mina småsaker som ljusstakar och skålar står inte där jag vill ha dem. Det ser allmänt ovårdat ut så jag börjar plocka och städa. Ju mer jag plockar ihop desto mer kommer det fram. T.ex då jag kommer in på toaletten tycker jag att det känns tomt på något sätt. Jag öppnar tvättkorgen och ska slänga ner tröjan som jag kom dit för att slänga ner. Där nere i tvättkorgen har den jävla ungjäveln hävt alla mina saker som bindor, tamponger, bomull, hårspray och en hel låda som jag brukar ha stående under handdukarna med hudcreme, parfym och annat smått och gott. Det har hon alltså gömt undan i tvättkorgen. Varför?
Jag öppnar garderoben och där inne ligger alla mina datortillbehör och anteckningsblock. Varför?
När jag fått till det mesta ska jag bara lägga in mina nycklar i skåpet bredvid fläkten. Då har hon ÄVEN ställt in en odiskad tallrik på hyllan längst upp där jag har mina telefonkataloger. Än en gång; Varför?
Nu har hon satt sin sista potatis! Hon får inte låna lägenheten igen!


Match igår. HLK-ORRVIKEN 0-3.
Vi vann. Först gjorde vi mål. Sedan gjorde jag mål, sedan gjorde vi ett mål till. Sedan blev det paus. Efter det hände det inget mer. Jag orkade inte kuta någonting. Ingen annan heller. Det slutade med att om en djupledsboll kom mot oss i försvaret stog vi stilla och 3 st HLK-are kutade förbi oss ner mot målvakten. Jag ville bara sätta mig och hålla för ögonen. Men det skulle ju se så konstigt ut. Men det slutade lyckligt och vi vann som sagt. Lite mer konditionsträning för mig framöver så ska nog det här gå bra också.

Jag tycker det är komiskt; Man kommer nog aldrig ifrån de här småtjejerna man möter. Pubertetsoffrena som liksom inte växt klart än. De har litet huvud, liten överkropp och jättelånga ben. Det ser på något sätt ut som de lekt häst under hela sin lågstadietid. Det riktigt syns att de inte är ordinarie i laget, utan är inlånad från ett yngre lag och är riktigt mallig för att de får spela i damlaget, de är också lite smånervösa så där. 
Nu kanske jag låter lite hatisk, men jag tycker de är så fula så jag bara vill tackla ner dem så de blir liggandes. 
Jag vet faktiskt inte vad jag har emot dem, men jag tål de verkligen inte! 

Det var allt för mej - hej

Kommentarer
Postat av: Jessika

Jag har inte ställt nån jävla tallrik i nå skåp!

2008-05-05 @ 21:22:45
Postat av: Jessika

det är ju alltid skitigt i din lägenhet. jag lämnar det bara som det är då jag komemr dit. Dock inte det i badrummet. Och sängen var visst bäddad vafan!

2008-05-05 @ 21:26:23
Postat av: Sofie

Man kan iaf va i lägenheten då jag e där! de e du som inte kan städa efter dig. de har du aldrig gjort å kommer aldrig att göra. du hade slängt över täckena bara, inte bäddat. lakanen låg kors å tvärs å madrasserna låg halvt utanför sängen. vet du vad en dammsugare är? eller kanske en trasa?

2008-05-06 @ 07:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0