Spökträff

Jag har varit med om en riktigt ruggig sak:
Mikael åker på jobbet strax före halv 7. Han kommer alltid in till mig strax innan han åker och säger hej då. Detta gjorde han även denna gång. Jag somnade sött om igen, men halvvaknade en stund senare av att jag kände att det satt någon i sängen bakom mig. Sedan känner jag hur personen reser sig upp, det blir lättare i sängen. Jag tittar upp mot gången ut till toan och ser att personen går iväg. Jag kopplade inte att Mikael redan hade åt på jobbet, så jag ropar "MIKAEL" jättehögt. Då vaknar jag helt och blir jätterädd. Det är alldeles tyst i huset och jag kommer på att Mikael har åkt på jobbet för jättelänge sedan. Det är ingen annan i huset förutom jag.
Jag låg vaken och var jätterädd ett tag, försökte fokusera blicken ut mot gången, men när man är trött måste man ju blunda till ett tag för annars gör det så ont i ögonen. Så jag somnade.

Sofie - spöktjenis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0