Spännande

Lite uppdateringar från mig själv.
I förrgår, vaknade jag extra tidigt och kunde inte somna om. Det var som att jag kände på mig att någonting speciellt skulle hända, något som skulle förändra mig.
Jag klev upp, ställde mig i duschen och rakade benen. En stund senare satte jag mig i bilen och for iväg. In till Frösön bar det. Innan jag visste ordet av stog jag framför Man´s Ruin, tatueringsstudion. Med darrande armar öppnade jag dörren. Han som piercar där är lite konstig tycker jag. Han är så mystisk. nåväl, åter till ämnet.
Jag diskuterade lite med Moa, som skulle tatuera mig, sedan satte vi igång.
"Vanligtvis brukar jag raka stället som ska tatueras det första jag gör, men jag råkade känna att du var helt slätrakad".
Hon gjorde först ett förslag som hon visade mig, men jag tyckte inte riktigt om det, så hon flyttade ihop objekten lite, så det blev bättre. Sedan satte hon på mig stencilen på benet, och drog bort, så mönstret fastnade på huden. Det kändes lite som jag var med på Miami Ink. Sedan målade hon fritt på några snirklar å grejer. Det blev assnyggt om jag får säga det själv.
Sedan efter jag hade varit å kollat i spegeln hissade hon upp mig skithögt i tandläkarstolen, så jag nästan var uppe i taket.
Det gick ganska bra under tiden hon tatuerade, visst kändes det, och gjorde ont, och jag gjorde några fina ansiktsuttryck, och ett tag kändes det som jag inte skulle klara mer, man jag låg kvar.
Hon smörjde in och lindade på flera lager med glapack -nu kändes det inte som Miami Ink längre, nu kändes det mer som motorsågsmassakern- sedan fick jag åka hem.
Efteråt ville jag bara grina för det gjorde så ont, men det gick över frammåt kvällen.

Glapacken skulle av morgonen efter för då skulle jag tvätta med tvål och ljummet vatten. Det gick bra. Det gjorde ont eftersom jag var så öm, men jag överlevde det. Sedan var det dags att smörja in. Det kändes så jävla äckligt med svullnaden som var och det gjorde så ont.
Jag satt på toan och försökte smörja. "Gud va äckligt det känns" sa jag till Mikael. "Ja, men tänk på att dedär har etsat in i din hud nu, du kommer ha det hela livet ut". Jag blev ju inte direkt lugn av dom orden. Jag tittade upp på han och sa att jag höll på att svimma. "ja, du blev faktiskt kritvit i ansiktet nu". Jag förlorade hörseln och blev illamående. Jag hasade mig ner på badrumsgolvet och det kändes som jag låg inför döden. 
Mikael fick smörja in resten av tatueringen.
Mikael sa att jag höll på att svimma på grund av att jag tyckte det var så äckligt att den kändes så väl, men jag tror att jag höll på att svimma för att det gjorde så ont, och för att jag insåg att den skulle sitta där resten av mitt liv. Det är en ganska stor grej att göra, om man tänker efter. Det hade ju jag inte grunnat på så mycket förut.

Här är ialla fall mallen jag gick efter. Resultatet tänker jag inte lägga upp förrän mamma har fått se den.

min tatuering

Så tack snälla Mikael eftersom jag fick den av dig i studentpresent och tack snälla Lina för att jag fick ett presentkort av dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0