Hälsoanalys

Var på hälsoanalys idag. Det har nästan gått 10 veckor nu. På måndag får jag äntligen börja äta igen.
Hur som helst gick det bra på analysen. Jag har gått ner 19.4 kg och minskat 22 cm i midjan. Jens-Petter sa att det typ var rekord, så jag är nöjd. Vi satte upp nya förbättringar. Jag har fortfarande Träna på gym 3 ggr/ vecka, Gå 12.000 steg/dag och måltidordning - äta med tre-fyra timmars mellanrum. Jag fick lägga till en förbättring nu när jag ska börja äta; Sötsaker. Jag ska vara söt-fri 6 dagar/ vecka. Jag får alltså ett bonuspoäng om jag inte äte godis alls. Det som sporrar mig i det hela nu är faktiskt förbättringpoängen. Jag tycker om att föra anteckningar och göra diagram och grafer. Så nu efter 10-veckorsperioden är slut kommer jag ha möjlighet till 7 förbättringspoäng mer/ vecka än vad jag haft tidigare, så min graf kan stiga jättemycket. Det ska bli kul. Jag låter som värsta nörden nu - men det är jätteroligt.


Nu börjar jag mitt pass på Ruuthsvägen. Fröken Klang väntar

Kommentarer
Postat av: Marina

Tack så mycket. okej, ja det är lite tråkigt och jobbigt när det är mer seriöst. jag har just startat igång igen, efter 5års avbrott från fotbollen, får väl se hur länge de e skoj. Det verkar förresten intressant det du håller på med. Och att man utöver det mår bättre och är mer hälsosam är ju skitbra. Diagram å sånt e kul, inte alls nördigt. :)

2009-04-08 @ 19:38:01
URL: http://marinakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0