Polis, Polis, Potatismos

Vilken kanonhelg!
Med humöret och stämningen i topp for vi iväg mor skalet på fredagskvällen. Vissa hade med sig öl som färdkost, andra några cider. Jag personligen tar med mig Tequilaflaskan, ett snapsglas och en lime. På vägen ner var det kisspaus varannan mil. Kilometern före målet blev vi stoppad av polisen. Jag och mina tre väninnor i baksätet tyckte att vi agerade väldigt harmoniskt, men tydligen tyckte inte Fredrik och Mikael i framsätet det, eftersom de diskret försöker väsna TYST åt oss. Det var inte det lättaste när det kommer en polisgubbe och lyser på oss med sin ficklampa. Snacka om att känna sig granskad! "Jag ser att ni är förånga i bilen här" blabla bla. Fredrik fick följa med och skriva på papper å grejer. Sedan fick vi lämna Mikael som pant, eftersom vi inte fick köra längre med förmånga i bilen. 
Efter, vad som kändes som timmar, i bankautomatskön började festen. Jag hade mycket trevligt under kvällen. Men allt eftersom kvällen gick desto tröttare blev jag. Tillslut hittade jag Mikael som fick leda mig till serveringen. Där fick jag sitta tills det var dags att åka hem.
Forssan körde bortamatch, så vi behövde inte oroa oss för några poliser på hemvägen.
Om vi hade stannat varannan mil på vägen dit för kisspaus, stannade vi nu på hemvägen varannan mil för kräkpaus. Nämner inga specifika namn.

       
 Lina & Jag laddar i bilen         Lotta&Jennie iform          Mikael                  Chaffisen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0