Minskat 23cm i midjan

Vilket deprimerande väder det var ute idag! fy attans. Snön bara smälter ifrån mig. Den kan gärna få försvinna, men inte före påsk.
Mätte mig runt midjan idag. Enligt måttbandet skulle jag ha blivit 23 cm smalare runt midjan, det kan bara inte stämma. Jag måste ju ha mätt på fel ställe... Jag har 10-veckors-hälsoanalys på onsdag. Då får Jens-Petter(!) mäta riktigt.
ITRIM hade öppet hus i veckan så jag tog med kära mamma dit. Hon fick väga sig på superdupervågen - hon fick inte ett alltför glädjande resultat. Jag satte på mig ett viktbälte som vägde 16 kg, nästan lika mycket som jag har gått ner, och det var tungt! Speciellt om jag höll bältet framför mig. När jag hade det på mig blev det bara besvärligt för knäna.

Det droppar in fler och fler resenärer som vill följa till Götet. Det är roligt och jag längtar som f*n. Jag har paxat att få köra första biten - när det bara är slättförs liksom. Antar att det blir Mikael som får köra inne bland spårvagnar och bussar i Göteborg. Eller kanske Forssan? Det ryktas om att hon har uppkörning inom en snar framtid.

Jag tror jag har börjat hitta lite motivation för en ny fotbollssäsong. Tänk att få spela lite fotboll, bara springa omkring och jaga en boll, det är varmt ute o.s.v. Sen tänker jag; vara trött som ett svin, myggerna käkar upp mig uppe på Nysved arena, stämningen i laget som bara tillåter dom "bästa". Nej - jag måste nog överväga ett par veckor till först.
Fotboll hade varit hur kul som helst, om det inte vore för alla tjejer i laget som bara kollar snett på en.
Jag längtar helt enkelt tillbaka till tiden med Bergs IK. Lina i mål. Jag, Katarina, Kristina och vem mer på ute på kanten? Typ Linda Nääs kanske? Eller kom dom upp senare? Mirjam och Jennifer på mitt med några fler och ettriga Emma på topp. Carin och Sara ligger bara i något hörn och skrattar. Det var tider det!
Eller när jag ändå är ute och svävar; Jag, Mirjam och Lina.O rullar på backen. Gybban i mål. Jessika, Lina och vilka fler var längre fram? Tiden med SSIBK. Om jag inte minns helt fel var vi det lilla laget som tränade i en hall på 50 kvm och kom in och vann allt?

Lever i drömmarnas land idag

Kommentarer
Postat av: Maria

oj 23cm va inte illa! skoj :)



sen så tycker jag att du ska spela med oss!!! de blir mycke roligare då!!! du kan ju vara med o träna ett tag o sen bestämma dej på riktigt :) inte för att jag får träna under hela april.. men du måste!! :)



kram





2009-04-03 @ 21:54:14
URL: http://marrriia.blogg.se/
Postat av: Forssan

haha jag en bil och spårvagnar?... kan inte sluta lyckligt :P

2009-04-05 @ 21:48:45
Postat av: Marina

Jo men fotboll e ju skoj de! Kom å spela i Myssjö vetja! ;)

2009-04-06 @ 14:42:03
URL: http://marinakarlsson.blogg.se/
Postat av: jessika

vilka är det som ska med nudå? :)

ha, ssibk var bra de.

2009-04-06 @ 16:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0