Facebookhysterin

Jag, Mikael och Sandra var på bingo för ett tag sedan.
Trots att Sandra och Mikael(!) satt och tjattrade så mycket så man inte hörde numren som utropades, blev vi ganska nära att få bingo några gånger. Då slutar dom minnsann att prata och sitter som på nålar istället; helt plötsligt blir de mer troende och börjar be till gud (då passar det, liksom).
Sandra var nära på 10.000 och hade nog en puls på närmare 200. Men sedan hände det; Mikael fick bingo! Dock inte på 10.000, men 500 kr lyckades han kamma hem. Efter tuten blev ju naturligtvis både jag och Sandra väldigt glada och ivriga. Sandra skulle fram med kameran för att ta kort på vinnarfacet och jag skrek FACEBOOK FACEBOOK! Mikael satt bara lugn och försökte dämpa oss.

Facebook, facebook är verkligen den nya mötesplatsen. Man vet ju typ vad alla gör genom facebook. "what are you doing right now?" typ.
"Joel Nordqvist tagged a photo of you in midsommar" 
"Mirjam Moberg > Yenie Lundbäck "Jag saknar dig, sexy girl"
Och ja, jag har det inställt på engelska, annars känns det inte orginalt. Dessutom är det roligare att berätta om man säger "Angelica Flodin tagged a photo on you" än "Angelica Flodin fångade dig på ett kort" eller hur man nu översätter det.
Däremot hatar jag alla mail man får på mailen om att "Lotta Olofsson added a friend that you suggested" så det ska jag faktiskt gå in och ändra snarast.

Det är faktiskt roligt att kolla runt på alla kort på vänner och bekanta - för jag måste ju erkänna att jag är nyfiken också.



"What´s on your mind?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0