Det blev en God Jul


Trots att ingen ville ställa upp att vara tomte blev det en lyckad jul. Jag antar att tomten inte orkade komma till skucku då det var Jessika och jag som var yngst.
Jag fick en massa bra paket, typ morgonrock, jacka och 5års kalender.
Men varken slalomskidor eller långfärdsskridskor som jag önskat mig, men då var jag snabb ut på rean och stog och bankade på portarna innan de öppnat. Så jag fick mina slalomskidor tillslut. Långfärdsskridskorna får bli till nästa lön.
Till och med Mikael överlevde sin första jul hos sina svärföräldrar. Det första han sa när vi for från skucku var; "jag spelar inte BUZZ på ett bra tag framöver".
Nästa år tror jag vi ska åka till stugan i fjälls och fira.

Missade juldagsutgången också. Funderar vad jag ska skylla på, men jag var helt enkelt för opepp.

Nu har jag ätit sista julmiddagen för i år, det är bara en julfika kvar, sen ger jag upp. Mamma och pappa kommer hit, de ska få köpta kanelkringlor och bragokex.
Är det lag på att man måste baka tjugoelva sorters krus till jul - nej tror inte det.



Ikväll har BF klassfest. "På en måndag?" sa Mikael. Mitt svar blev "Vi gick BF, de räknar med att vi alla är arbetslösa".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0