Det blir aldrig som man tänkt sig

Helgen i mora blev inte som planerad.
Planen var ju att åka ner fredag morgon och gå på tomteland på eftermiddagen. Jag kände att jag var tvungen att träffa tomten för att diskutera min önskelista för att undvika missförstånd o.s.v.

Fredag morgon var det 26 härliga vintergrader ute. Jag var vid gott humör, så jag förstog inte varför Mikael såg så dyster ut. Men vi började trots allt våran resa.
I Åsarna hängde gasen på bilen. Den varvade 3000 varv då Mikael tryckte ner kopplingen. Det var som en automatisk farthållare, jag försökte intala mig att det bara var bra. Vi svängde in på ski-center för frukost då jessica informerade oss om att det var 32 grader i Åsarna. Mikaels ögonbryn veckades ännu mer. Det är inte bra att åka bil då det är så kallt.
I Rätan började motorlampan blinka så jag och Mikael hade diskussionen "ska vi åka eller inte" och det blev inte. Mikael var inte sugen på att stå mitt ute i Noppikoski i 40 minusgrader om bilen skulle pajja.
På vägen hem igen stannade vi ialla fall på Dollar och trösthandlade ostkrokar.

Så -kul helg




Dagens Låtar;

satellite heart

Eyes On Fire

The Violet Hour

Supermassive Black Hole

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0