Det är kärlek

Igår for jag och Mikael ut på lite äventyr.
Som vi alla vet är både jag och Mikael intresserade av att skaffa hund. Vi vet att vi vill ha en Bullmastiff. Men eftersom ingen av oss riktigt har träffat någon sån nån gång har det blivit att man bara surfat runt på nätet för att titta på bilder. För ett bra tag sedan hittade jag en blogg som handlade om Alva. En bulle från stan. Redan då, för länge sedan sa vi att vi kanske borde ta kontakt med tjejen som hade Alva. Men vi har inte riktigt vågat. Men igår tog jag mod till mig och la in en kommentar å bloggen, och ganska snart därefter ringde Frida upp.
Vi bestämde att vi skulle träffas redan samma kväll - Så iväg bar det!

Och det var faktiskt det bästa jag gjort på länge. Så himla fin hund, jag blev så kär. Det är sant - fjärilar i magen.
Både jag och Mikael blev övertygade; en sån ska vi ha!
En grej som får mig att få ännu mer fjärilar i magen; Alva kanske ska paras i år... Spännande!

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej :-)



Vad roligt att se att du/ni skriver så fint :-) det var verkligen jätteroligt att ni kom, och ni verkar vara så himla bra. Det ska verkligen bli jätteroligt och spännande att det ev. blir en parning i år och jag hoppas, hoppas att det går bra för alva på röntgen m.m. :-D



Kram Frida

2009-02-06 @ 17:04:30
URL: http://palmqviist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0