Rig Umeå eller Fåkers största varuhus?

Syster kom in på riks-innebandy i Umeå. Typ 5-6st ur hela landet kommer in per år. Då är det så himla typiskt henne att säga; "ne, jag tror jag ska tacka nej. Jag tror jag åker till Mora istället. Jag fick ju en dress av dom"
Men satsa på det du tycker är roligast. Tre år någonstans där man illtrivs kan bli ett helvete.
Jag for ialla fall hem till Skucku en sväng idag.
Åkturen dit blev ganska intressant; Jag har ju en golf, diesel, som jag aldrig har tankat eftersom Daniel alltid har tankat åt mig med sitt tanka-billigare-kort. Nu var Daniel inte hemma då jag skulle fara, så jag skulle få tanka själv. Närmaste stället att tanka på var att åka vägen över Måläng, till Fåker. Väl framme på Fåkers största varuhus med bensnpumpar, åker jag varv på varv på varv och letar efter dieselpumpen. Tillslut får jag syn på en ensam station längs bort på parkeringen. Just då kommer en tjej fram till mig och frågar om jag behöver hjälp. Jag tycker detta är jättepinsamt och kastar ur mig "jag står fel, jag ska åka nu, men tack ändå". Hon måste ha trott att jag var världens dummaste tjej. Jag styr mitt lilla åk bort till dieselpumpen. Kastar mig ur bilen, vill komma så fort som möjligt därifrån. Står som ett fån med bankkortet i högsta hugg. Men vart stoppar man in det förbannde kortet. Jag drar en djup suck och inser att jag måste gå in till personalen på Fåkers största varuhus och fråga hur fan jag ska göra. Just då kommer svärfar, som kör mjölkbilen, tutandes och vinkar. Jag flinar åt honom och vinkar, tänker "hoppas han inte ska stanna här, hoppas han inte ska stanna här". Jag vill ju inte verka allt för ovetande liksom. Jag går in och tjejen i kassan ropar ut i högtalaren att "en tjej här behöver hjälp att tanka" . Jag vill bara sjunka igenom  golvet eftersom det står typ 10 gubbar i 50-60års åldern och flinar åt mig. Generat springer jag ut, utan att ha fått någon mer hjälp än att "du börjar med att stoppa in kortet där dom andra pumparna står". Därefter flyter allt på ganska bra.
Hämtade upp syster i Skucku så for vi ner på Svensta och solade.

Dagens äventyr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0