Lite bättre än alla andra

Jag tror jag lever för att vara lite bättre än alla andra. Så fort jag ser någon som gör något - det behöver inte vara något märkvärdigt - så tänker jag; Dedär hade jag kunnat gjort mycket bättre. T.ex när jag är och tränar. Så står jag mitt emot en  tjej som håller på med någon station. Då tänker jag typ; fan va klen hon e, jag kan ju mycket bättre än henne.
Jag tror det är därför jag tyckte det var så svårt att träna idag. Jag skulle ju gå ner lite i puls, för att bränna fett istället för att träna musklerna -vilket betydde- inte jobba så hårt idag. Det var inte lätt. Jag har svårt att få in att jag ska träna för att röra mig, och inte för att verkligen träna 100%, vilket jag är van.
Eller att jag är på affärn och någon ska betala med kort, håller på att fummla hit och dit. Då tänker jag också; Jag är mycket bättre på detdär. Små grejer som jag stör mig på.
Eller att jag såg ett exs flickvän igår. Då tänkte jag också att jag var bättre än henne; Jag var ju med han först liksom.
Jag tänker nog bara så för att få bättre självförtoende, för att inte rubba min självbild. 


Från en sak till en annan
Mikael har gått och varit bitter för att han aldrig får någon lagad mat nu för tiden. Han har inte sagt det rakt ut, men typ suckar så fort han öppnar kylskåpet, frågar mig vad jag tycker han ska laga för mat och när jag svara får han värsta anfallet och typ höjer rösten; "jag hatar att laga mat. Det är så jävla tråkigt. Man kommer hem sent och e svinhungrig, hur kul är det att ställa sig och laga mat då????"
Välkommen till verkliga livet Mikael.
Jag har ju inte direkt lust att ställa mig och laga värsta goda maten, och inte få äta av den liksom.
Men idag när jag är ledig ska jag göra mat till han. Gryta. Han tycker om det.
Öppnade kylskåpet för första gången på två veckor - jag har ju inget där att göra annars - och upptäckte att det typ var tomt. Stackars karl. Öl och smör var vad han hade hemma.
När jag (lever, tänkte jag skriva) får äta, brukar det finnas relativt mycket mat i kylen.  


Nu längtar jag tills finvädret kommer tillbaka. Då ska jag ringa till Frida så vi kan leka ute i snön.

Kommentarer
Postat av: M

De är alltså så man ska tänka för att få en bättre självbild:P smart Sofie=)

när ska vi hitta på ngt då?

Kraam!

2009-02-19 @ 18:11:04
URL: http://marrriia.blogg.se/
Postat av: Linda

När vill du leka med mig i snön då?

2009-02-19 @ 19:47:15
URL: http://blogg.op.se/twajslinda

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0