Nu gör vi om

Nu har jag äntligen grundmålat den fula bastuväggen i vardagsrummet. Den som var brun panel med ljusare partier där det suttit tavlor och soffa. Snyggt. Så nu ska den bli vit. Vi ska möblera om och hänga upp TV:n på den väggen samt köpa ny soffa och ha mot fönstret ut mot fjällen och sjön.
Annars då? - jo jag mår bra, har stått och "kutat på stället" framför spegeln och stereon i en halvtimme nu, eftersom jag vägrar gå ut och gå när det snöar vertikalt. Jag måste ju som komma upp i mina steg hur som helst.

Igår gjorde jag bort mig;
Ellinor som är chef på dagis har ringt och frågat mig om jag kunde ta en halvtidstjänst på dagis fram till midsommar. Då skulle jag jobba måndag, tisdag och onsdag. Så jag tog på mig det då. Gick upp till chefen på konsum och sa att jag inte kunde jobba måndagar, tisdagar och onsdagar. Så hon fixade bort alla mina tider som jag hade då då. Då ringer Ellinor upp igen. Då har hon pratat med dagis och dom har ändrat sig; dom vill att jag jobbar i köket måndag - fredag , 9-13 istället. Det kan jag inte jag eftersom 1; åker inte till svensta 5 dagar / vecka för att jobba några ynka timmar. 2; jag har fortfarande kvar mina dagar på konsum torsdag-söndag. Så alltså slutar det hela med att jag inte får något jobb på dagis, jag har tagit bort hälften av mina ynka stackars timmar som jag hade på konsum och får inte tillbaka dom. KUL JÄVLA LIV.

"hej jag jobbar 10 tim/vecka och bor i hus ute i orrviken, har bil och går på bantningskurs som kostar 800/mån"
Hur ska det gå ihop?


Kommentarer
Postat av: Jennie

Sofie, är det nånting jag har lärt mig här i livet så är det att på nått sätt klarar man sig alltid! Det blir nog bra!

2009-03-18 @ 16:58:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0