Finväder!

Bra dag idag! Fick mycket gjort. Nästan lite stolt över mig själv.

Först och främst klev jag upp från morgonen. Åkte in till Frösön och hämtade upp min nya och tillfälliga träningskompis Lina. Därefter for vi in till staden och ITRIM. Ett jobbigt träningspass, dock inga bara rumpor idag.
Ringde sen till Frida för idag har det faktiskt varit bra väder. Dock inget svar hos henne. Tänkte då; aldrig i helvete att jag åker hem och sätter mig och pluggar idag! Så jag tog och for ner till badhusparken. Hyrde ett par långfärdsskridskor och bara åkte iväg. For bort till Odensala och satt och filurade ett tag. Jag som hade tyckt att det gick så lätt dit förstog nu anledningen på tillbakavägen; Motvind. Och jag som hade hoppat över lunchen för att jag tänkte; jag ska ju inte vara borta så länge, var ganska trött. Jag höll nästan på att bryta ihop där ute på sjön för att jag hade så länge kvar. Men då helt plötsligt ringer telefonen. Så då är det ju Frida som har vaknat till liv. Nu vill hon ut och gå. "ja, fan va kul, jag e i badhusparken om en halvtimme" säger jag glatt, och anstränger mig verkligen för att inte låta allt för trött.
Då fick jag faktiskt lite ny energi och pinnade glatt vidare hemöver.
Väl iland igen och på väg bort mot bilen känns det verkligen konstigt att gå, efter nån timme på skridskor liksom; det måste ha sett ut som folk brukar se ut morgonen efter forum på skalet; vaggar sakta och bredbent hemöver.
Mötte upp Frida så vi gick bort till minnesgärdet. Roligt att träffa prinsessan igen (alva alltså, inte Frida ;) Lika söt som vanligt. Jag hoppas verkligen att det går bra på höftröntgen så hon kan få några puppisar. Jag vill ha!
På eftermiddagen var jag lite shoppingsugen så jag for runt och kikade lite på affärer. Typ GP, Fresks och Meri var jag på. Hittade faktiskt ett par överdragsbyxor -helly hansen- på GP och en överdragsjacka-craft- på Meri. Ringde då min älskade prins så han fick komma och lösa ut mig. Han e brano snäll han.
Väl hemma i porris igen har jag gjort sista matteprovet. Känns så underbart att ha det gjort - det har tyngt mina axlar länge. Nu är det dags att ta hand om naturkunskapen, men det känns som den kommer gå mycket lättare. Det är ju faktiskt snart dags att söka in på högskola... hoppas jag hinner klart före
.

Lägger in en bild på min nya kompis också;
alva

Någon dag framöver ska jag skriva något roligt, jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Frida

Heejj Sofie :-) Hoppas allt är bra med dig!

Kul att du satt in en bild på lillsnuppan.



Tänkte bara berätta att Alva är Månadensbild på Bullmastiffklubbens hemsida :-D www.bullmastiffklubben.se Hon finns en liten bit ner på första sidan :-D Skitroligt tycker jag!



Vi får ta en promenad snart igen, kanske på ett lugnare ställe haha!



Kram Kram Frida

2009-03-21 @ 16:28:58
URL: http://palmqviist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0