Polis, Polis Potatismos 2

Nu har vi gjort Göteborg också. Spännande helg - shopping, liseberg och dramatik.
I torsdags kväll packade vi in oss i den svarta MICAbussen, jag och gänget. (Eller var det gänget och Jennie?). Klockan sex på fredag morgon sladdade vi in på Lisebergs parkering. Vad att göra fram tills stan öppnar? Jag gick iväg til Itrim Mölndal och tränade. Syrran hängde med för att få duscha. Resten satt kvar i bilen och sov ett par timmar. Läskigt med itrim var att det inte var samma maskiner som på itrim östersund, så jag fick ta rygg på en tant som verkade vara riktigt erfaren. 
Sedan lite shopping, därefter Liseberg! Första vi gjorde var att åka kanonen -Åhej, loop, sväng, sväng, loop, sväng, snurr, klart. Åkte allt utom uppskjutet. Jag fick också min efterlängtade mjukglass om jag drömt om så länge.
Lördagen såg ungefär likadan ut, shopping sedan Liseberg. 
Väl hemma på lördagskvällen var det nya-kläder-provning och film som gällde. Plötsligt säger Lina "Vi hörde en ruta som krossades och nu går ett larm". Jaha, inget mer med det. Men efter en stund hör jag Jessika skrika "det är slagsmål, det är slagsmål!" 
Orkar inte gå in på detaljer men jag fick ialla fall ringa polisen. "SOS alarm, vad har inträffat?" -"det är slagsmål utanför vårat hotellfönster" "Jag kopplar dig till polisen"... "Polisen, vad har inträffat?" "Det är slagsmål blabla". Det jag vill komma till här är att jag skickade polisen till fel adress. VI bodde på Mölndalsvägen 17, men jag hade förväxlat adressen med Itrims på Mölndalsvägen 91. Men jag sa faktiskt "vid Lisebergsparkeringen". Polisen säger "ÅÅkej, vid liseberg, vi kommer och tar en titt" Efter en stund hör vi sirenerna och ser polisen som kommer och kör jättefort. Men det tråkiga är att den kör förbi. Efter ett tag, när han varit bortibyn och vänt kommer han äntligen. Och alla blev nöjda och glada. Vi gick ner efter allt hade lugnat ner sig och konstaterade att dom hade slagit in rutan på en lås-assa-butik och stulit ett moppelås. Bra jobbat! 

Tillbaka till shoppingen. Kort på mina nya kläder. Jag har magsjuka, så ha överseende med att jag ser blek, ledsen och nyvaken ut.
            
Rockabilly-klänning           Top+Jeansleggin                    Tisha                                 Tisha 2

   
      Tantklänning             FredPerry

 Plus 10 par strumpor


Sofie - Nu drar bilbingosäsongen igång

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Wow vilka fina kläder du köpt! Den blå klänningen passade dig verkligen perfekt. :) Läste också att du gått ner 23 kg.. what?? fanns det ens så mycket att ta av, är det något kvar av dig? bra jobbat iallafall! säg mig hur du gjort, jag vill också! jag behöver.

2009-05-11 @ 21:57:36
Postat av: M

Åh vilka snygga kläder! :D

2009-05-11 @ 22:29:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0