Upp i Ottan eller Tradera.com

"Hej, vad gör du?"
-"Jag sitter och pluggar"
"MÅSTE du göra det idag?"
-"Nej, vad är det då då?"
"Du som e ifrån dom där trakterna, kan inte du följa mig till Vigge och köpa en barnvagn?"
"Okej"
"Bra! jag står utanför in dörr nu"

Dagen blev inte som jag hade tänkt mig, men det gjorde inte så mycket. Jag och Jenny (min jobbarkompis som går i min itrimgrupp och bor i Orrviken) for alltså till Vigge. När vi ändå var där borta svängde vi förbi Dollarstore också. Jag har det inte så gott ställt med pengar just nu, så jag gillade inte riktigt idén, men jag intalade mig själv att jag inte skulle köpa något som var onödigt. Gick det bra eller? Som alltid hittar man något roligt som man inte visste att man behövde, förrän man står där med saken i näven och avväger; är den värd 20kr? Oftast är ju svaret Ja. Det var många gånger jag bar saker till kundvagnen, för att sedan bära tillbaka saken till hyllan igen. Men jag gjorde några fynd; Tallrikar med en blomma på (kände att det var såå Jag liksom), frukostskålar i samma serie, drinkpinnar "high five, low five" (kände att det var såå Jag liksom), anteckningsblock med en liten blomranka nere i högra hörnet på varje blad (kände att det var såå Jag liksom), gardiner till köket och bestick i rostfritt stål (mikael fick nya bestick i fjol med trä på, men jag tycker inte om dom. Mikael tycker om dom, men jag ska försöka byta ut dom utan att han märker).

När jag kom hem gjorde jag lunch och serverade på nya tallriken och med nya bestick;



Jag måste skriva lite om hur det går på itrim också, bara för att beräfta (mest för mig själv) vad duktig jag är.
Gjorde konditionstest idag igen. Sist (9:onde veckan) hade jag förbättrat konditionen med 25%. Nu (14:e veckan) hade kurvan stigit ännu mer rakt upp. Så det ser jättebra ut. Dock märks inte det på fotbollen. Jag och Maria lunkar som vanligt på där längst bak på springövningarna. Begriper ingenting.
Vägde mig igår på superdupervågen. Sammanlagt har jag nu gått ner 23.3 Kg. Varav 20.3 i fett, 1 kg i muskler och 1 kg i vätska, ungefärliga värden naturligtvis. Det intressanta var att jag gått ner 2 kg sedan jag vägde mig förra gången, även fast jag har ätit mat. Det känns bra. Det är så fruktansvärt gott med mat. Jag var så glad efter vägningen så jag tog och gjorde mig en blåbärssmothiee även fast jag redan hade ätit mina 2 måltider för dagen.
Till helgen ska jag unna mig mjukglass.


Den sista saken jag ska ta upp idag är Tradera. Ja, jag har gått med där så jag kan köpa mig en fin klänning till rockabilly rumblet 30 maj (gertrud skulle sy en åt mig, men jag hittar inget tyg). Jag hade blivit överbjuden på en klänning där när jag loggade in idag, så jag skulle lägga ett nytt bud. 371 kr skulle jag skriva. Men jag var så upphetsad så jag skrev utan att kika på varken tangentbordet eller dataskärmen, så när jag går in på min "överblick" och kikar så ser jag till min förskräckelse att jag har budat 671kr. Det gick verkligen en sån där ilning längs hela ryggraden"Nej jag har gjort fel!" Men det gick inte att göra budet ogjort så nu lutar det nog åt att jag får klänningen ialla fall. Den var inte ens så snygg. Bajs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0