Njuter av ensamheten


Mikael fick för sig att flytta till Åre, vilket gjorde att jag blir enastående ensamstående måndag-torsdag. Så ni vet var ni hittar mig; på en liten liten stol i mitt lilla lilla hus. Eller så är jag ute och åker i min lilla lilla bil. (Skrev det om bilen bara för att det passade in eftersom den är så liten. Jag har för övrigt köpt nya vinterdäck=lönen slut innan jag ens hann se den. Men mer om det en annan gång)

Det är så himla skönt att bo själv! Jag insåg just att jag har haft fel när jag har sagt att jag längtar tillbaka till lägenhetslivet i stan. Det har hela tiden varit ensamheten jag längtat till. Och här är den som sagt.
Nu kan jag ligga vaken hur länge jag vill och söka Twilightklipp på youtube. Nu kan jag städa och hålla rent utan att någon kommer och stökar ner. Nu kan jag titta på vilket tv-program jag vill. Ingen mer kompromiss.
Jag ser bara fördelar med att vara särbo nu.


Efter jobbet tog jag en promenad in till stan. I lugn och ro kunde jag gå runt och kika utan att vara stressad över att klockan var efter 16 och Mikael var på väg hem från jobbet.
På stan hittade jag nästan all rekvisita som behövs till den kommande After Skiin till helgen (det ryktas att Forssan ska ha dumstrut, jag tror det skulle bli succé om hon tog en stövel istället) så nu kan jag äntligen börja slappna av. Jag har varit lite orolig inför helgen, men nu knns det som allt börjar falla på plats.


Har det hänt något mer roligt på sistone? Ja; igår var jag på SHINE (naturprodukter) -möte och vann varor för 2000 kr. Grett! Så nu har jag alla sorter från deras te-sortiment; mot hallsont, mot fettupptagning, mot åderbrock, mot blåskatarr, hjälper immunförsvaret, hjälper utrensning mm. mm. You name it!



P.S. Jag känner nu när det börjar ta i och blåsa såhär på kvällskvisten, så vore det mysigt med en liten Mikael som kunde hålla om mig lite...

Kommentarer
Postat av: pantzar

det är bra att du trivs som särbo och att då jag får chansen att spendera lite mer tid med dej :) nästa vecka kan du skriva upp att jag kommer o bor hos dej lite :) då kan vi gå långa skogspromenader, laga go middag o mysa framför twilight...... LIVET :) hoppas dina tesorter är goda ;) puss !

2009-11-03 @ 00:04:58
URL: http://helenapantzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0