Höstforum 2009

Den blev inte som jag hade tänkt mig, men det var ändå inte dåligt.
Jag hade tänkt skriva något som bara "flyter ovanpå, och summerar" hela helgen, men finner inga ord


Torsdag; Sofie var full redan då vi svängde in på Dollar i Svensta. Det kunde ha varit anledningen till varför hon inte riktigt hängde med i receptionen då hon skulle hämta ut stugnycklarna. Synd att hon missade ögonblicket då receptionisten måste ha förklarat "det blev något fel då ni bokade stugan, så alla andra har obligatorisk städavgift men inte ni, NI MÅSTE STÄDA SJÄLV". Eller så struntade receptionisten i att förklara detta för henne så hon kunde ta ut en extra städavgift på 1500.- på söndagen.
Nåväl, lagom grundning på kvällen. Sofie och hennes polare glider in till Lunert c/o´s stuga och råkar dra ett skämt som antyder till homosexualitet hos en viss person (om jag skriver en-dryg-jävel fattar de flesta vem jag menar?). Det var absolut inte meningen, det var en kommentar som bara dök upp i huvudet på Sofie och det var INGEN som reagerade på det utom han själv. Och det var tydligen nålen som pickade sönder bubblan för honom. Detta djupa snack som Sofie sett komma fram varje gång killen varit på fyllan har hon förut alltid kunnat undvika, glidit undan lite smidigt. Men nu stod hon i centrum av det. Så Sofie bestämde sig för att ta tjuren vid hornen och hade en deeptalk HELA kvällen. Blir man less eller vad? Stackars Mikael förstod inte vart någon av hans två närmaste tagit vägen och blev tillslut väldigt sur. Tack för första kvällen.


 


                                                                                                  

Fredag; Sofie var helt lagom hela dagen, tills på kvällen. Då shotglasen kom fram;
Sofie "Nu tar vi den här, SKÅL!"
Någon tönt "Nej, det är bra nu"
Sofie "Ne jag tar din också, SKÅL!"
Sofie vill minnas att hon och Lina var på dansgolvet hela kvällen, men hon blir mer och mer orolig då hon får höra historier som kommer fram i efterhand.




Lördag vaknar Sofie, går på toa, går och dricker vatten, går och lägger sig igen. Hon känner försiktigt av hur hon mår; jo det känns ganska okej. Nästa gång hon vaknar kommer liten Jennie intassandes till sängen. De ligger och pratar, går igenom hur kvällen var, hur kul de hade, skrattar åt varandra. Plötsligt knackar det på dörren; in kommer Laa-Laa  -den gula teletubbiesen i egen hög person. Jennie och Sofie skrattar ihjäl sig då han kryper ner mellan dem. Det måste vara alla barns dröm att bli väckt av en teletubbie!
Efter det blir Sofie bara sämre och sämre. Hon somnar om. Då hon vaknar känner hon sig lite starkare för att bara upptäcka att så fort hon vänt på sig i sängen är hon utmattad igen. FRUKTANSVÄRT!
Klockan fem sa Jennie, vänligt men bestämt, att det det faktiskt är typ olagligt att vara på dansforum nykter. Så Sofie tar en Bacardi Breezer. Det funkar inte så hon förblir nykter. Hon mår nu så dåligt att hon inte kan gå upprätt. Vid 22-tiden tar hon sig ändå samman och gör sig i ordning. Promenerar ner till hotellet, går ett varv runt tills hon är säker på att tillräckligt många har sett henne. Sedan går hon hem.

Det är sådana gånger man blir ledsen att man sparade den finaste klänningen till sista dagen, då ingen kan se den. Det var många som ropade efter mig, jag såg ut som en princessa. Det var t.o.m. en lesbisk tjej som raggade på mig. Kanske var det därför jag blev rädd och gick hem.


//Sofie - googlar teletubbies idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0