Le Parkour

Vore inte le parkour (freerun) coolt? Hur gör man? Jag antar att jag gjorde fel redan på mellanstadiet då jag hoppade av gympan som gick på tisdagkvällarna med Kajsa Kårwik och Isabelle Hemmingsson...Om jag hade fortsatt hade jag nog haft en bra grund nu...
Men man kanske kan träna upp några schyssta övningar på studsmattan för att senare göra dom ute på gatan... Eller är jag helt enkelt för gammal? Jag vägrar tro det.


Höstmarknaden i Åre idag var väl inte så mycket att hänga i julgranen. Men jag gillade maskoten som smög omkring på torget. Jag blev så till mig då jag såg honom att jag trängde mig före alla ungar som stog och skulle kramas med björnen, slet tag i han och vände oss om mot sandra som tog ett fint kort;
    



Ungarna måste förlåta mig men jag är så svag för björnar...
            För övrigt hittade inte jag något superbra varken på marknaden eller på Lundhagsrean. Jag stod emot mina köp-bara-för-att-det-är-rea-tankar och gick därifrån tomhänt. Men min plånbok fick inte vila särskillt länge för på hemvägen svängde vi in till Chokladfabriken. Där köpte jag äntligen mina varm-chokladmuggar som jag trånat efter så länge. Letat på nätet sedan jag såg dom första gången i Åre utan något resultat, så nu var jag tvungen att köpa. And I Like It!

Så en relativt billig Åreresa denna gång. Däremot gjorde jag av med lite pengar i Birsta igår istället. Vad jag ränner omkring. Nu får det vara färdigåkt för ett tag. Eller blir det Mora - Västerås nästa helg?


Åter igen har helgen varit alldeles för onyttig så imorgon drar jag ut på en löparrunda(!) det första jag gör. Om jag inte får för mig något annat lutar det också åt ett gympass på eftermiddagen. Och BARA nutrilettshakar imorn!


//Sofie - i svepet


Kommentarer
Postat av: Anonym

missade du statoilmacken på vänster sida då du åkte till åre eller!? :P

2009-10-05 @ 17:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0