Nu då?

I träningstaget igen.
Har köpt nya löparskor. Eftersom mina gamla var fyra år gamla kände jag att det var dags att kosta på mig ett par nya. Första känslan i dom nya; Oj jag hade glömt hur skönt det är med dämpning i sulan!

Köpte ett par fingervantar också, jag har aldrig haft sådana. Jag har alltid sprungit/gått i mina tjocka tummvantar och när det blivit för varmt har jag tagit av mig dom och när man sen kommer in är händerna kallare än is.


Och slutligen kan jag meddela att jag har införskaffat det jag alltid sagt att jag hatar mest av allt i hela världen; en pulsklocka. Hatar överambitiösa träningsnarkomaner. Men jag har tänkt om och - varför inte?
Men jag vet ju vad som väntar; kommer tycka det är hur roligt som helst, läsa bruksanvisningen och spänna på mig bandet, men sen, väl ute på löparstigen när jag har fått upp andningen och upptäcker att "bara för jag har en pulsklocka blir inte konditionen bättre", kommer jag tappa hoppet igen.  Jag kommer tappa intresset direkt då jag ser att pulsen travar upp över 200 på en gång och jag blir drött och död på en gång. Fan inte kul alltså.
Men jag får väl sälja den på tradera sen då. 
 

Pulsmätare som hjälper dig hålla formen!

Med pulsmätaren från Beurer kan du hålla lite extra koll på din träning. Det hjälper både nybörjare och aktiva idrottare att förbättra formen. Pulsmätaren har många praktiska funktioner som exempelvis EKG för exakt pulsmätning, kalori- och fettförbrukning och maxpuls. 

"Med PM25 håller du super enkelt koll på träningen och kan efter ditt träningspass kolla igenom vad du egentligen har åstadkommit. Genomsnitt, max, tiderna för inom, över eller under inställda värden, kalori och fett förbränning. Självklart vanlig klocka och tidtagning"





Första självklara låten till min jogginglista på Mp3;n är
Madagascar Soundtrack - I Like To Move It (Racoon Remix)

 


En annan kandidat till spellistan är
Boppers - Cotton Fields




Känner att jag kan behöva lite låttips här?

 


Kommentarer
Postat av: åsa

Vad sägs om Faster Harder med scooter:-)

2009-09-30 @ 15:13:16
Postat av: Anonym

walking in memphis - marc cohn

bra duschlåt om inte annat!

2009-09-30 @ 18:28:08
URL: http://mallanandthesitti.blogg.se/
Postat av: Anonym

Baywatch intro låten I´ll be ready! då jävlar kan du spänna dig när du e ute o löper

2009-10-03 @ 21:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0