MICA-bussar och VICKS-salva

Det är jag som jobbar på den där gruppbostaden som lånade en MICA-buss i helgen och försökte köra in i Willys parkeringskällare och inte tänkte på att den bussen är typ en och en halv meter högre än en vanlig bil.
-Nej, jag varken körde eller jobbade men ändå... PINSAMT



Jag gav mina gamla gubbar till arbetskamrater nostalgikänslor idag. Dom är typ 40 år och ändå lyckades jag(!)
Eftersom jag är sjuk - halsont, hosta och seg i kroppen - hade jag med mig en kräm idag.
Det är en väldigt bra kräm. Den får mig att känna mig friskare och andas lättare. Den får mig att minnas tiderna när man liten och sjuk, när jag fick ligga inne hos mamma och pappa och tycka synd om mig själv. Jag minns när mamma smörjde in både på bröstet och på ryggen. När man andas in ångorna blir det fritt i halsen och de kyler/värmer samtidigt där man har smörjt.
Jag är uppvuxen med denna kräm - jag vet inget som är bättre än den. Men idag fick jag en "finns-den-krämen-FORTFARANDE?-jag-trodde-det-bara-var-något-som-mina-egna-föräldrar-använde"-reaktion.
Sedan fick salvan gå varvet runt så alla fick lukta och minnas...






Den här gången känns förkylningen så meningslös -den varken är allvarlig och inte heller utbruten riktigt. Den ligger bara där och irriterar -på den speciella nivån för att inte känna sig alltför seg och sjuk, men ändå vara förmycket för att träna.



//Sofie - kan återgå till vardagen efter två veckor i Twilightvärlden. Nu är alla böcker lästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0