Sugen ikväll

Ikväll är jag sugen. Sugen som fan.
Synd bara att jag jobbar. Fast, det kanske är bra egentligen; Mina kvarn-avslutningar har en förmåga att balla ur, rejält.
Men det svider lite att tänka tillbaka på alla gånger under denna sommar som alla vänner gått ut och haft hur kul som helst, medans jag bara har jobbat tamefan varenda helg. Lite bitter över detta.
Men jag har en plan; Eftersom både jag och Jennie har jobbat som fan i sommar så är vi dom enda som får festa hela hösten utan att få dåligt samvete.
Jag längtar verkligen tillbaka till skoltiden med asmycket saker att göra hela tiden, pressen som hänger över en, alla klasskompisar som är allmänt mupp och oväntade fester som ploppade upp här och där. Det känns som man har förslappat sig nu då man jobbar, fallit in i en rutin som jag inte gillar. Men; på måndag börjar mitt nya liv som universitetsråtta, och då räknar jag kallt med mer stadshäng!

Så... vad är väl en kväll på kvarna när man kan sitta på jobbet?


Jag avslutar med ett citat av en gammal vän; "...tycker att alla par kan sluta facebookpussas och börja ligga lite hårdare med varandra istället"  
Jag håller med till fullo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0