Ingen speciell söndag

Jag undrar vad Mikael gjorde på krogen igår. Han vaknade och hade ont i röven. När han ska resa sig ur sängen och gå börjar jag asgarva. Han är alldeles blå runt röven.
Nu när det är alla hjärtans dag går Mikael runt och luktar gammal a-lagare och har härliga uppstötningar lite då och då. Det är för härligt!

Själv tog jag och svärmor sparken ut på sjön idag. Jag fick låna en gammal spark av dom så åkte vi runt till Vällviken. Det var det jobbigaste jag har gjort på länge. Carina åker bredvid mig hela tiden och babblar på om mat och nån jävla köttfärslimpa som ska lindas in i bacon medans jag håller på att dö av andnöd. Sedan blir hon tyst och förväntar sig att jag ska komma med någon kommentar (slutade liksom lyssna för antal minuter sedan). Hon kan ju åka där med sin nya fina spark medans jag får kämpa på med den gamla härken från hennes ungdom som inte blivit använd på 40 år, med rost på medarna så jag typ måste skuva den framåt. När man kommer tillbaka till djupstan (på rätt sida av sjön igen) känner man en  stark lättnad att det är över, men nej då. Då ska man försöka halvt sparka och halvt bära sparken på asfaltsvägen som är kvar tills man kommer hem. Tänk att vara extremt trött och försöka sparka vägen hem men haka fast i gruset hela tiden. Jag var inte ett dugg tillfredställd då jag kom hem, bara förbannad.

Kommentarer
Postat av: jennie

jag gillar din dag.

2010-02-14 @ 17:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0