Ketonfas

En av de bättre faserna i mitt liv heter ketonfasen. Jag älskar ketonfaser. Trots att man springer runt och fryser och får dimpar av mindre depressioner gillar jag det starkt. Varje gång man huttrar till av kylan tänker man "det här är bra för mig". Jag måste dock erkänna att jag är trött på smaken man har i munnen, inte helt olik den man får en halvtimme efter man druckit mjölk. Det är ett slags aceton som kroppen frigör, och olyckligtvis kommer det ut genom munnen.

Lite nyfiken på detta? gär som kinesran - googla de!


Fått lite ny inspiration från en blogg jag hittat; teletubbies must die (?!)
Och fick nys om denna underbara blogg. När jag läser ur den tänker jag på både mamma och jennie som sitter och asgarvar så tårarna rinner. Har jag fel?


Sören Olsson                    
Om jag säger Bert?




För övrigt gick det bra på nya stället, jag börjar på tisdag

Kommentarer
Postat av: Joanna

men sofie, nog för att jag mest troligt låter som en bitterfitta o besserwisser nu.. ;) meeen.. ketonfaser är I N T E bra, inte,inte alls.. Det är ju för tusan farligt.. När man har ketonfas, "äter" kroppen av musklerna tex.. man svälter bort precis allt ju! Det är inte okej..

Vad roligt att du fått nytt jobb förresten! :) Vart? Jag är nyfiken jag sirru..;)

o när kommer ni o hälsar på (alternativt är hemma o bjur på kaffe.. ;)? Kramelikram

2010-02-11 @ 21:44:35
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det är ju just de som e så bra. kroppen bryter ner fettet. om man äter efter träning så tar det inte på musklerna så de e lugnt=) jag har trots allt kollat till min kropp varannan vecka i över ett år nu, å har exakt samma muskelmassa som förr.. fetmassan har däremot sjunkig rejält=)

vi e hemma hela helgen, utom lördag eftermiddag/kväll, så ni är varmt välkomna! =)

puss å kram

2010-02-12 @ 00:01:22
URL: http://linasofiee.blogg.se/
Postat av: Joanna

aaah,då har jag blivit lurad! blåst helt enkelt.. haha.. då kanske vi kikar in en sväng på söndag? Kram

2010-02-12 @ 19:13:05
URL: http://joannaolowa.blogg.se/
Postat av: Sofie

ja hör av er bara=)

2010-02-13 @ 10:55:02
URL: http://linasofiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0