Nolia

Man har ganska höga förväntningar när man åker iväg på en mässa och vill ha information om lite olika universitet och högskolor. Men man åker alltid därifrån lika besviken, med en papppåse med texten "mittuniversitetet - för friluftsglada" typ. I påsen har man inte en massa broschyrer från utbildningar, som man kan tro, utan påsen är som vanligt fylld med pennor, tuggummipaket och kondomer. Nåja.

Jag blev trots allt lite inspirerad, så när jag kom hem loggade jag in på studera.nu och gjorde ett högskoleprov från 2004. Jag tyckte det gick ganska bra, men då jag rättade det hade jag bara 44 av 122 - vilken besvikelse! Men då hade jag inte ens gjort sista delen - engelska läsförståelse, så jag hade ju plockat några fler poäng. Men jag kikade vidare och konstaterade att jag lätt hade kommit in på sjuksköterskeprogrammet med mina 0.3 poäng. Yes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0