bilkrockar och inflyttningar

Jag gillar effektiva dagar på jobbet; måla naglarna, fika lite, måla tånaglarna, kika på en film, äta mat, och sedan efter jag har slutat, stannar jag kvar för att titta på Twilight. Ibland funderar jag på om Helena sätter på den då jag är på väg att gå hem bara för att hon vet att då stannar jag ett par timmar till.
 

En kul grej; är på väg in i trappuppgången till mitt jobb. Vem möter jag i dörren? En av mina favoriter och homie; Emelie Grönan Grönlund har flyttat in på Ruuthsvägen 3. Helt fantastiskt, men döm av min förvåning liksom.

En annan mindre kul grej; jag krockade idag. Med Mikaels nyfinbil. Han som hade strulat på och beställt ny grill till bilen och väntat i flera veckor, och sen sitter den bara på typ 3 veckor då tills Ms Sofie kraschar in i ett rådjur.
Jag gruvade mig i x antal timmar tills jag tog mod till mig att ringa han från jobbet för att berätta det.

-------

Älskade mor ringde ikväll och började prata på. Efter ett tag frågar hon mig om jag är ledig imorgon. Jag hinner inte svara förrän hon säger "men vad är det som kryper nere på vägen? Jag måste ta fram kikaren... Nej jag ser inte vad det är. Jag måste gå ner och kolla. Jag ringer dig om en stund" ...klick.   Ja, än har hon inte ringt upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0