Frigolitringar och Heliumballonger

Fick jättemycket fjärilar i magen helt apro på.
Kanske eftersom jag fick höra dom mest efterlängtade orden som jag väntat på i hela mitt, ialla fall ända sedan jag var gammal nog att önska mig något i julklapp; "ja vi har en fin liten kille till er" Japp, det låter trots allt som vi får tillökning i familjen till hösten ändå. Under yranhelgen åker vi återigen söderöver för att kika på kennel, mums.


Jag och Mikael älskling hade tråkigt idag. Och som alltid sitter vi i vardagsrummet på morgonen och funderar; "ska vi hitta på något? vad ska vi göra då?" Men sommar som det är nu finns det alltid något att göra, så vi hoppade in i bilen och styrde mot Strömsund och dundermarknaden. Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av raksträckan som är någonstans mellan Hammerdal och Ström. Kan den va upp mot 6-7 km??
Som på alla andra marknader köpte jag frigolitringar med grillkrydda på. Fyndade faktiskt en minivisp och pärskalare också. Och en heliumballong som jag, Mikael, Daniel och Carina sög i oss tillsammans då vi kom hem. Mycket roligt. Första gången Carina fick tillfälle att använda filmkameran hon fick i 50årspresent.


För övrigt;
Begravning för fastra igår. Det var väldigt tungt som väntat, men överlag tyckte vi allihopa att det gick bättre än väntat. Jag trodde det skulle kännas annorlunda nu efter begravningen, avslutat. Men icke. Innan, när alla syskonen var till Tore och Susanne för att få hjälp med pappas slips kändes det som vi väntade på fastra, att hon också skulle komma och att vi skulle på någon annans begravning tillsammans.
Man kanske inser mer nu i sommar att hon saknas, när vi är i Salsån. Man kommer sakna både brakfisarna och snarkningarna, sakna att någon kommer ut med jämna mellanrum och förser oss med både godis och bullar. Sakna häx-/skatskratten.

Hur som helst blev den en fin avslutning på dagen med kolbulle med päronen samt Gunnar och Anna på ångbåtsbryggan i Hara.



Ge mig fler fina sommarkvällar nere vid vattnet med brummande V8ljud.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0