Långt uppehåll kräver lång uppdatering?

Sådärja. Nu, kl 01.46, natten efter dagen efter hemkomsten, sitter jag äntligen i soffan en stund och flåsar ut. -Det är omständigt att ta sig iväg på resa, men det är nog minst lika omständigt att ta sig hem och innan man har återställt allt som det ska vara.

Resan då? -Gick bra. Varmt. Soligt. Underbart att få komma iväg bara Mickis och jag.
Mikaels ord efter resan; Ingen mer solsemester. Jag förstår att han känner så. Åka på resa med mig - Soldyrkare nr 1. Får jag bestämma ställer man klockan på halv 8, går och käkar frukost och går sedan ner till stranden och drar en 9-timmarssolning. Och så blev det, dom dagar som jag fick bestämma. Dom andra dagarna var vi ute på utflykter. Vad Sofie anser om utflykter; Varje timmes utflykt är en timmes förlorad soltid.

                               
  
Nog om detta.

Jag har ju fyllt år också. Jag går in på min 21:a sommar och det känns bara bra. Jag hade hoppats på mycket pengar i present, men slippa ställa till med tårta och sån skit. Vad händer? -Det kommer typ busslaster med folk som ska ha kaffe i dagarna 2(hittills, det skulle inte förvåna mig om det kommer fler), men jag får inga presenter, och ännu mindre pengar. Jag hade hoppats på att dra in lite stålar så jag kan betala av restskatten, men det ser inte så ljust ut nu då.
Får bjuda på en massa kaffe och fika, men får inga paket. Snacka om sälja smöret och.... inte få nåt?

Nu har jag så mycket saker för mig, hur jag ska jag få ordning på allt? Ska börja med att ta min kvällsdos Restorate som jag började med idag. Det är jag och Carlotte Kalla.
Vet inte om det berodde på Fitline-produkterna, eller sockerpillret det blir av dom, eller att jag käkat för mycket mat och har energi som bara vill ut, som gör att jag har känt mig extra pigg idag; Efter min sedvanliga löparrunda kände jag -"Nej, jag är inte färdig än", och vände om och sprang samma runda tillbaka också, alltså dubbelt så långt som jag brukar. Härligt. Det kan ha berott på att när jag började närma mig hem igen såg jag hur mina armar började svettas, och tokig som jag är, tycker att sånt är lite häftigt så det var därför jag tvingade mig ut på mera löp, för då jag äntligen kom hem hade jag lika blöta armar som dom på Biggest Loser. Coolt.
Ja, det låter som mig det här.


Vi har också fått den tråkiga nyheten att vårat hjärtegull som vi skulle få in i familjen, inte kommer att komma. Då tiken skulle till och valpa så ploppade det bara ut en enda valp, och det en tik. Vi ska ha en hane, så nu vet jag faktiskt varken ut eller in.


Nu väntar en uppdatering på stekräknarklubben, sedan sängen.


Kommentarer
Postat av: åsa

Javisst ja! Glömde ju säga det, pappa å jag betalar din restskatt skicka ett inbetalningskort bara :) Puss min vackra blomma

2010-07-07 @ 06:48:03
Postat av: Joanna

låter som ni haft det bra iaf!:) men fy fan va trist med vovven.. :(



kram

2010-07-07 @ 11:13:02
URL: http://joannaolowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0