polisfest på österäng!

Fick en fin förfrågan idag; "ska vi skaffa barn, du och jag?"
Synd att det inte var Mikael som frågade


Ikväll vill jag sända en hälsning till det jävla polispacket i stan; For förbi österäng efter jag slutat jobbet, typ 21.30, visserligen lite tidigt, men jag blev ledsen i ögat. Utanför Iogt-nto (eller va de heter) som hade dukat upp för fika utanför sitt kontor, satt det ett gäng föräldrar-på-stan-folk som såg ut att vara precis i startgroparna för att rusa ut och hjälpa fulla studenter. Kommer lite längre upp på gränsgatan så jag ser ut över hela parken. Vad ser jag? två klungor á två personer, varav en st människa har studentmössa. I hörnet upp mot Österängsskolan står TVÅ polisbussar och TVÅ polisbilar.
Varför i helvete kan dom inte hålla sig lite i bakgrunden åtminstone? När jag tog studenten (når je å faffa va ong) gick dom runt och kikade i folks väskor och skulle kolla så man var över 20, och alltså fick bära omkring på alkohol. Hur många med studentmössa är över 20? kanske 1 av 20.... högst.
Låt ungdomen fira studenten för helvete! Som det är nu så skingrar polisen bara klungan av studenter till olika små gräsplätter = svårare att hålla koll, och framför allt har dom sabbat stämmningen för alla studenter.


Tack för mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0