Kite

Det vimmlar av tanter i badhusparken.
-Satt idag i min bil utanför marité och kikade på kitare -återkommer om de senare. Då kommer det en tant och sätter sig i bilen på min högra sida och ska åka iväg.  Hon varvade den stackars blå lilla polon så jag trodde den skulle skära. Bara ett litet ögonblick efter att tanten åkt kommer nästa tant och låser upp bilen på min vänstra sida. Samma sak nu, hon varvar, nu den röda lilla skodan, så jag trodde den skulle skära. Efter ytterligare ett tag hör jag en motor som rusar bakom mig. Det visar sig vara en grön liten skoda denna gång, med två söta små tanter i. Jag funderar tyst för mig själv om det är något skämt men efter att ha tittat mig omkring inser jag att större delen av folket i badhusparken är gamlingar. -Så sött. Nåväl, när jag ska till att åka därifrån slår det mig att jag har ju åxå bara en blå liten golf. Snacka om press på sig när jag ska köra därifrån.

Nu till huvudämnet.
I lördags fick jag smita från jobbet en halvtimme för att springa ner till badhusparken. Jag hade sett i tidningen att man kunde få prova på kite om man ville. Det var askul; som att flyga en drake, fast man behövde vara lite starkare. Tänk att lägga till ett par skidor på det - grymt!
Så nu vill jag ta en kurs för att lära mig. Mikael vill också, men han är inte lika entusiastisk som jag är, och vill tydligen inte lägga ut 1400 kr på en 1-dagars kurs. Att sen köpa en egen drake för att utöva det man fick lära sig på kursen kostar mellan 6,500 - 14,000 kr. För mig, som inte ens har råd att betala mina räkningar, är det väldigt mycket pengar. Men roligt vore det! Och sen är ju det en engångskostnad. Du behöver ju inte lägga ut mer pengar sedan på typ liftkort eller sånt. Tåls att tänka på.



Ett närmare projekt som jag ska ta mig an är Blått kort i Curling. Jag har en väldigt positiv känsla om detta. Jag tror att man kommer att kunna se mig och Forssan på OS 2014. Kursstart Måndag 8:e Mars

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0