Så det kan gå

"Sofie, de kommer nog inte gå så bra att diska för mig nu" "sofie, kan du hjälpa mig?" "sofie, kan du skriva här åt mig?" "sofie, kan du rätta till mitt täcke?"

Efter Mikaels olycka har jag blivit lite av en slav här hemma, men det gör inget, jag ställer upp.  Men han får inte bli för bortskämd heller.

Det var i måndags då jag hade seminarie på skolan som telefonen ringde. Det var Mikael. Jag tänkte att jag ringer upp sen. Efter det fick jag ett sms -"Hej jag har kapat av mig tummen, tänkte bara att du ville veta det"
-Han skämtar, tänkte jag
Sedan ringde han igen och då var jag ju tvungen att svara. Och mycket riktigt; Mikael låg på sjukan utan tumme. Dom visste inte än om dom skulle klara att sätta tillbaka den här i stan eller om dom gatt fara till Umeå. Liten Sofie blev nu mycket orolig; skulle hon få en krympling till sambo?

Nu är den hur som helst ditsatt igen, men det är inte klart hur denna historia ska sluta.




Övrigt;

Jag kanske satte upp mig på en kölista igår till något mycket töntigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0