Att kratta i motvind är som att flörta med en kille som har tjej

..funkar inge bra. Men jag är inte den som ger mig i första taget. Såhär sex blåsor senare kan jag ändå tänka -var det värt det? (krattningen alltså, hoppas hoppas att jag aldrig får blåsor efter ett samlag)
Nåväl, sista snöflingan smälte bort från gårn idag. Och så fort man ens tänker på sommar och tankarna svävar iväg till mjukglass och nakna muskulösa överkroppar, så kommer regnhelvetet.


Nu väntar en helg med släkten från södra Sveriget. Brukar kunna gå hur som helst; ett år var det så underbart kul så man glömde tid och rum. Ett annat år slutade med bråk där tänder flög och en morbror satt och grinade.
I år ska vi introducera en ny pojkvän från familjen. Det är alltid lika roligt. Hoppas Jessikas dalmas vill komma och hälsa på oss fler gånger.


Dagens citat kommer vid middagsbordet då jag sitter och diskuterar med mina föräldrar. Vad är det som styr när påsk infaller? Pappa svarar gravallvarligt; "Det är Calle Bildt som bestämmer när det är påsk". Punkt. End of discussion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0