Gult är inte fult

Så var ännu en underbar påskhelg över. Den tillbringades som vanligt med släkt och vänner i både Gillhov och Salsån. Det har varit helt underbart hur påsken bara flutit på och jag har bara tagit det lugnt samtidigt som det känns som jag fått massa bra saker gjort. Det känns som hela jag är en räkmacka!
Sen det där med räkor: jag har faktiskt antagit namnet shrimp nu, soldyrkare som jag är.

Folk säger "akta dig för solen nu när ozonlagret är så tunnt!" jag säger "passa på att steka nu när ozonlagret är så tunnt!"

Så vad har jag då gjort i påsk?
Började med en chill dag i Gillhov med mammas galna släkt. En bild säger mer än tusen ord, så ett bildregn kommer upp en annan dag.

Bäst trivs jag ändå i Salsån!
Ivrig som jag var, for jag dit tidigare än resten av familjen på lördag morgon. Kliver ur bilen och ser att det är väldigt blött på isen. Fan. Mamma har mina stövlar i hennes bil som kommer senare. Jaja, hittar ett par sandaler i stugan som jag sätter på mig. Tar jumpaskorna och fiskegrejorna i handen.
Sen att ge sig ut på isen var inte det lättaste då det är landlöst mest överallt. Hittar dock ett ganska bra ställe och smyger mig ut. Visst sviktade det då man gick, men höll gjorde det, Ut ialla fall. Sämre då vi skulle in till land på eftermiddagen igen. Mer om detta en annan gång.
Väl ute på isen tänker jag att jag ska borra ett hål och göra grett i sandalerna så drar jag på mig jumpaskorna då jag satt mig i solstolen. Bra där Sofie!
Borrar mitt hål och sparkar undan isen med min nakna fot. Aj. Inser att jag sparkat på isborrens skär. Aj fan vad det blöder. Gillar jag blod? Nej. Men fisken tydligen. Drog upp två fina firrar på en gång och sen var det heldött resten av dagen.


Påskaftonskväll och inget att göra. Vad händer? Jennie Forss meddelar att hon är på ingående till Skucku, tänka sig! Likaså fröken Sundh. Alla är pepp på att titta på folk utan att för den skullen behöva anstränga sig. Vad gör vi? Far på Skalet naturligtvis! En av dom bästa kvällarna på Skalet tillbringas så i en Mazda på hotellets parkering. Det var länge sedan vi skrattat så gott vill jag lova! Helt underbart! Hade det gått, hade jag bokat samma parkeringsplats nästa gång, för vilken underbart bra utsikt vi hade över alla som kom och gick men även över dom som stod still.

Årets första dopp hanns även med samt årets första skogsrekarpromenad. Men som sagt. Helgen i bilder kommer den dagen jag har belen att sitta ner en längre stund och pilla på. Har en rätt körig vecka framför mig. Buhu



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0