Jag trivs bra i min blåa pyjamas



Äntligen! ...fick jag sätta på mig lika pyjamas som J.D har på sig i Scrubs. Om jag ska jobba som sjuksköterska ska vi vara ett lika knäppt gäng som dom är!

Första dagen på praktiken då:
Hade inga som helst förväntningar eftersom då jag varit där och hälsat på har de sagt att alla är så friska och pigga så det inte finns så mycket för mig som sjuksköterskestudent att göra. Meeeen... Då lilla fröken Eriksson kommer dit kan man räkna med att det blir liv i luckan.
Så håvade man in två katetersättningar första dagen. wiho wiho wiho! Och dom hade även även även sparat en massa provtagningar till mig som ska göras, både kapillära och venösa. wiho wiho wiho! Dessutom har jag 22 blodtryck att genomföra under veckan.
Första som hände i morse var att jag kastades in och fick vara med på ronden. –Viktigpetter jag? Japp!

Sjukt peppad blev jag hur som helst idag! Inte just för att jobba med gamlingar, utan mer för att lära mig hur verksamheten fungerar och dessutom lära mig den basala omvårdnaden, som det fint heter. Dom tänkte skicka hem mig kl två idag med motiveringen ”man brukar ju bli så trött första dagen” men ack så brydd sjuksköterskan blev på min motfråga ”vad ska du göra nu då? Kan jag inte hänga med?” Så jag blev kvar ett par timmar och dokumenterade vad som sas på ronden.


Andra intryck under dagen; Tänk er mig som klämmer och pillar på allt, komma in till en gamling jag aldrig träffat förut och ser dom stora, svarta pormaskarna mellan alla rynkor på kinden. Dom har säkert legat och grott där i flera 10-tals år liksom. Kliade det lite i mina fingrar kanske???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0