skaffat ett liv

Det går ett glädjeeufori genom mig nu då jag sitter och betalar räkningar.
Det kanske låter konstigt men allvarligt, det är en av de bästa stunderna jag haft på länge. Jag har nu betalat min första hyra ever! Kom igen, det är hur stort som helst ju. 
Räkning nr 2; av någon märklig anledning har min telebobbaräkning stigit till skyarna de sista månaderna. Jag undrar om det kan ha någonting att göra med att man blivit social igen?
Hur som helst, glädje nr två; efter räkningarna var betalade hade jag pengar kvar(?).
Hur är det möjligt, tänkte liten fattig student. Sen kom jag på att jag bott hemma den senaste tiden och den sista månaden har jag även cyklat på jobbet.
Och nu när jag tänker efter så var det väldigt länge sedan jag såg mitt bankkort... 
Ekonomiskt drag kanske folk tänker, men det hade inte jag tänkt på förrän jag såg pengarna som var kvar på kontot. Jag såg cyklandet som en ren hälsovinst men det var uppenbarligen bra för min portmonnä också. För dom pengarna blir det nu en ny fåtölj istället. Bra jobbat Sofie! 

Saker att lägga pengar på närmsta tiden:

Tapeter
Bänkskiva
Säng
Två fåtöljer
Köksbord
Porslin
Mattor 

Det låter ju verkligen som mina surt förvärvade korvören kommer räcka långt. Är det dags för ett sms-lån måntro? 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0