Aaaah Måndag Morgon

En ny vecka med nya möjligheter! Solen skiner ikapp med humöret, fåglarna kvittrar, fett med pengar på kontot och liver leker.
Eller? Himlen hänger grå och tung över det trista Östersund, det enda som hörs är snarkningarna från grannen över trafikljudet från vallaleden, jag är på dåligt humör, vilket kan hänga ihop med att jag inte har ett öre på kontot. Det har varit en skithelg och jag går snart av mitt dygnspass på jobbet. Hem och sova bort den här dagen kanske? Nej just ja, jag ska ju iväg och jobba på jobb nr 2.

I lördags efter min viktigaste tenta någonsin, som avgjorde om jag skulle få fortsätta skolan, kände jag, trots min bittra tentaångest, ett pirr i magen över att kanske ha klarat den. Såhär någon dag efteråt då jag skrivit ut höstens schema och sett över kurslitteraturen har en ny inre stress och ångest krypit på.
Skola är nog inte min grej. Men den håller mig alldeles säkert sysselsatt.
Tuffaste terminen av alla står och knackar på dörren. Jag ska snart öppna den, jag ska bara ta några djupa andetag först.



Kommentarer
Postat av: åsa

Lycka till mitt hjärta:)Du e så duktig!

2011-08-23 @ 22:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0