Och så kom hösten till Östersund

 

Äntligen får man börja ha riktiga kläder på sig. Nu är det slut med kvava sommardagar då man går omkring svettig och allmänt loj, bara för att värmen tar död på en så man inte kan leva normalt.
Jag välkomnar den friska luften och höstmörker. Min bästa årstid har änligen kommit och löven börjar snart gulna. Fortsättningsvis hittar ni mig förmodligen nermyst i min tanthörna i lägenheten med en filt runt mig och en kopp te i handen.
Jag känner hur mitt höstvälmående knackar på dörren och jag välkomnar det med ett leende. 
Man blir inte deppig av mörkret som alla säger, snarare dämpad. Det är skönt. Sverige går in i en skön, dov dvala och vaknar inte till liv förrän adventsljusstakarna tittar fram i våra fönster.
Alla människor som levt i sommarens himmelrike med festande och lättsamma stämning plockas ner på jorden och kommer tillbaka till den trista verkligheten. AJ LAV IT.

På med långkalsongerna och rejäla kängor! Ut i naturen och titta på förvandligen från sommargrönt till höstgult. Låt dina sinnen få vara med om det bästa på hela året; lukt, syn, hörsel och känsel, alla sinnen vill ha sin del av naturen nu i höst.






lev väl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0